فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری ۷۲۳ مجرم سایبری

مزاحمان اینترنتی یا Cyber bully را می‌توانیم به عنوان یکی از معضلات انسان امروزی یا انسان سایبری نام ببریم که به موازات رشد تکنولوژی‌ و فناوری‌های جدید این معضل نیز رو به فزونی نهاده است.
کد خبر: ۸۱۷۷۶۲
شخصیت ضد اجتماعی مزاحمان اینترنتی

کاربرانی هستند که فکر می‌کنند می‌توانند در فضای اینترنت، انواع هنجارشکنی را مرتکب شوند و بعد هم خود را پنهان کنند، لذا این افراد که از یک شخصیت ضد اجتماعی برخوردارند و بعضا نیز انگیزه‌هایی چون انتقامجویی برای عمل خود دارند، اقدام به مزاحمت اینترنتی با ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز و آتشین و ایمیل‌های کینه توزانه می‌کنند. ایمیل آتشین، نامه الکترونیکی است که محتویات آن برای خشمگین‌کردن گیرنده طراحی شده و ایمیل‌های کینه‌توزانه حاوی مطالب تهدیدآمیز، تعصب‌آمیز، نژاد پرستانه، فحاشی و ابزار خشم و کینه است. در فضای سایبری بویژه شبکه‌های اجتماعی، مزاحمان زنجیره‌ای را نیز مشاهده می‌کنیم که با تمام افراد و کاربران خصومت داشته و سعی در آزار آنها دارند برای این افراد ایجاد اختلاف در بین مردم لذتبخش است و بعضا سعی در جلب توجه دارند.

پلیس فتا در حیطه وظایف سازمانی تاکنون بسیاری از این افراد را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کرده است لیکن بهترین روش مقابله با آنان این است که از پاسخ دادن به آنها خودداری شود و این مزاحمان را نادیده گرفت زیرا با این کار، آنها را به شدت عصبانی می‌کنید. سعی کنید ایمیل مزاحم اینترنتی را به سرویس‌دهنده آن ایمیل کرده و سعی نکنید در مقام نصیحت کننده و عاقل با موجودی ناهنجار و سایکوپات ارتباط برقرار کنید، زیرا آنها مثل شما فکر نمی‌کنند. هرگز سعی نکنید با مزاحمان برای تسویه حساب قرار ملاقات بگذارید؛ ممکن است طرف شما فردی خطرناک با مشکلی حاد باشد.

سرهنگ حسین مرتضوی - رئیس پلیس فتا استان اصفهان

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها