یک منبع مطلع در سازمان ملل متحد گفت شورای امنیت در روز دوشنبه ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) درباره پیش نویس قطعنامه حامی توافق هسته ای با ایران رای گیری خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۷۷۴۶
پیش نویس قطعنامه توافق هسته ای ۲۹ تیر رای گیری می شود

این منبع مطلع به خبرگزاری تاس روسیه گفت: این قطعنامه جدید که پیش نویس آن توسط دولت آمریکا تهیه شده در ساعت ۹ صبح روز ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته خواهد شد.

این منبع تصریح کرده است که تاکنون هیچ یک از اعضای شورای امنیت خواستار اصلاحیه در این پیش نویس نشده اند.

وی افزود: این سند آماده است و درباره آن توافق شده و تاکنون نیز هیچ تغییری در آن انجام نگرفته است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان به عنوان کشوری تاثیرگذار در جامعه جهانی در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی نهایی درباره حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

براساس توافق انجام شده، برای لغو ۶ قطعنامه قبلی سازمان ملل متحد علیه ایران، یک قطعنامه جدید صادر خواهد شد که در آن برنامه هسته ای ایران به رسمیت شناخته شده و قطعنامه های قبلی ملغی می شوند.

همچنین در این قطعنامه محدودیت هایی علیه برنامه هسته ای ایران در نظر گرفته می شود که تهران باید آنها را اجرا کند.

پیشتر «جرارد جاکوبوس وان بوهمن» سفیر و نماینده دائم نیوزیلند در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد گفته بود این شورا هفته آینده درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران رای گیری خواهد کرد.

شورای امنیت دارای ۱۵ عضو است که ۵ عضو دائم آن در مذاکرات با ایران حضور داشتند و ۱۰ عضو دیگر غیر دائمی بوده و هر دو سال یک بار سال انتخاب می شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها