معاون رئیس جمهور سابق آمریکا:

اوباما دروغ می گوید

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما را به دروغ گویی درباره توافق هسته ای با ایران متهم کرده و گفت رژیم اسرائیل هزینه های سنگینی برای اشتباهات اوباما ممکن است بپردازد.
کد خبر: ۸۱۷۷۱۰
اوباما دروغ می گوید

دیک چنی با انتقاد از توافق هسته ای اوباما رئیس جمهور این کشور را به دروغگویی متهم کرد.

وی در گفتگویی با شبکه فاکس نیوز گفت: به نظر من وقتی اوباما گفت ما اشاعه تسلیحات اتمی را متوقف کرده ایم، دروغ گفت. واقعیت این است وقتی ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند و دیگران را در منطقه تحریک کند سلاح اتمی داشته باشند تا از خود دفاع کنند، این یکی از بزرگترین مشکلاتی خواهد بود که با آن روبرو خواهیم شد.

چنی افزود: کاری که اوباما انجام داده است در واقع فراهم کردن امکان دستیابی ایران به سلاح اتمی پس از چند سال دیگر است. در هر حال بر اساس توافقی که به دست آمده است ایران می تواند در نهایت به سلاح اتمی دست پیدا کند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا درباره یکی از مشکلات پیش روی آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران گفت: مشکلی که وجود دارد این است که ما هرگز نتوانسته ایم به طور کامل از برنامه هسته ای ایران مطلع شویم و اساسا توان ما در دانستن کارهای دیگر کشورها ضعیف بوده است.

وی در پاسخ به این سوال شبکه که آیا ائتلاف جدید در منطقه میان رژیم اسرائیل، اردن، مصر ، عربستان سعودی و امارات متحده به این علت است که همه آنها توافق هسته ای را خطری برای موجودیت خود می بینند، گفت: این ائتلاف از دو سال پیش ظاهر شده است. همه این کشورها نگرانیهای مشترکی دارند و نگرانی شماره یک همه آنها تهران است و نگرانی شماره ۲ آنها سیاستهای غلط آمریکا در منطقه است.

چنی در ادامه مدعی شد اگر توافق هسته ای ایران باعث شود دیگر کشورهای منطقه به دنبال سلاح اتمی باشند، وضعیت امنیتی اسرائیل به شدت تغییر خواهد کرد. آنها ممکن است تاوان سنگینی برای کاری که اوباما انجام داده است پرداخت کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها