کاش همه صاحبخانه‌ها مثل عزیز خانم سریال «درخانه» بودند. همان پیرزن مهربانی که بچه‌ها را دور خودش جمع می‌کرد و برایشان قصه می‌گفت. او با بازیگوشی بچه‌‎‌ها همراهی می‌کرد و هیچ‌گاه سد راهشان نمی‌شد. شهلا ریاحی که در قالب نقش عزیز خانم فرورفته بود، همچون یک مادربزرگ دلسوز پسربچه‌های ساکن خانه را دوست داشت. آنها که مرز 30 سالگی را رد کرده‌اند سریال در خانه و شخصیت‌هایش را به خوبی به یاد می‌آورند. یکی از آن پسربچه‌ها محسن (بابک بادکوبه) بود که با پدرش (اکبر عبدی) در همسایگی عزیزخانم زندگی می‌کرد. رویا افشار و اسماعیل پوررضا هم یکی از زوج‌های ساکن خانه بودند که پسرشان، علی با دو پسربچه دیگر رفاقت داشت.
کد خبر: ۸۱۷۶۷۴

معمولا همه ماجراها به عزیزخانم ختم می‌شد و او دیالوگ‌های پایانی سریال را بیان می‌کرد. در یکی از قسمت‌ها بچه‌ها می‌خواستند کیک بپزند و به اشتباه داخل کیک به جای وانیل پودر رختشویی ریختند. بچه‌ها قصد داشتند برای عزیزخانم جشن تولد بگیرند؛ ولی این اشتباه نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرد.

شهلا ریاحی نقش عزیزخانم را سال 65 بازی کرد. او بعد از این سریال 17 سال دیگر هم در قاب تصویر نقش‌آفرینی کرد و پس از آن در سال 82 با حرفه بازیگری برای همیشه خداحافظی کرد. در کارنامه این بازیگر بازی در فیلم‌هایی چون پرنده کوچک خوشبختی، پرستار شب، گل مریم، در مسیر تندباد، مرگ پلنگ، بچه‌های طلاق، دلشدگان، دوفیلم با یک بلیت، راه و بیراه و می‌خواهم زنده بمانم دیده می‌شود. او در بیشتر آثارش نجابت و حیای زن ایرانی را به تصویر می‌کشید و در کنار چهره‌های سرشناسی نظیر حمیده خیرآبادی، رقیه چهره‌آزاد، پروین‌دخت یزدانیان، جمیله شیخی و ... ایفاگر نقش یک مادر دلسوز و فداکار بود.

شهلا ریاحی بعد از درگذشت همسرش، اسماعیل ریاحی در کنار دو فرزند دختر و پسرش زندگی می‌کند. او این روزها در 89 سالگی خانه‌نشین است و گهگاه میزبان خبرنگارانی می‌شود که زنگ خانه‌اش را به صدا درمی‌آورند. مادر مهربان فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی طبع شعر خوبی هم دارد و احساسات زیبایش را در قالب شعر روی کاغذ می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها