جهانگردی این شماره را به سیری در قاره آمریکا اختصاص می‌دهیم. قرعه فال به نام جزیره‌ای دیدنی اما مرموز، یعنی کوبا افتاده است. کشوری که به مزارع تنباکو، نیشکر و انبه و همچنین سیگارهای برگش معروف است و همچنین تاریخچه سیاسی ناآرامی دارد که با نام فیدل کاسترو گره خورده است.
کد خبر: ۸۱۷۶۵۷

طبیعت بکر و اماکن دیدنی کوبا به‌رغم تمام مصائب دسترسی به آنها، میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی بویژه از کشورهای کانادا، بریتانیا، ایتالیا اسپانیا و آلمان است. کوبا بزرگ‌ترین جزیره دریای کارائیب است که بیش از 3000 کیلومتر خط ساحلی دارد. صخره‌های مرجانی و آب‌های فیروزه‌ای رنگ این منطقه همراه با معماری به یادگار‌ مانده از دوران استعمار و همچنین روحیه فرهنگی مردم منطقه، کوبا را از هر جهت مقصدی خاص کرده‌اند.

شهر قدیمی هاوانا، پایتخت کشور، که جزو میراث جهانی یونسکو می‌باشد، نمونه‌ای کامل از تارخ کوباست. قدم زدن در خیابان‌های این شهر و نگاه کردن به ساختمان‌هایی با معماری سبک باروک و نئوکلاسیک، به شما کمک می‌کند تا کوبای 200 سال پیش را براحتی تصور کنید. از نقاط دیدنی این شهر، دژ نظامی و همین‌طور رستورانی قدیمی است که پاتوق همینگوی، نویسنده معرف بوده است.

دیگر شهر محبوب توریستی کوبا، ترینیداد است. با بازدید از این شهر گویا در زمان سفر کرده‌اید! خیابان‌های سنگفرش شده و فضای متاثر از دوران استعمار، حسی عجیب را به گردشگران منتقل می‌کند. بخش عمده‌ای از تاریخ معماری این شهر به قرن 17 تا 19 میلادی بازمی‌گردد یعنی زمانی که معاملات نیشکر و تجارت برده در اوج بوده است. از دیگر نقاط دیدنی ترینیداد، کلیسا و صومعه سنت فرانسیس با برج ناقوس متمایز آن، گالری هنر و موزه است. در قسمت شرقی شهر نیز
جاده‌های زیبا، مشرف به فضایی سرسبز قرار گرفته‌اند که رانندگی را بیش از هر زمان دیگری لذتبخش می‌کند. همچنین می‌توان سوار بر اسب، از مزارع نیشکر، درختان نخل و کوه‌های این منطقه دیدن کرد. شاید همین تنوع موجب شده است تا اغلب روزها، ترینیداد پر از گردشگران خارجی باشد.

از شهرها که بگذریم، سواحل کوبا از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به این کشور هستند. وارادرو یکی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی کوباست که هر ساله، جمعیت کثیری از جهانگردان را به سمت خود جذب می‌کند. درختان نخل، ماسه‌های سفیدرنگ و آب زلال ازجمله ویژگی‌های این منطقه است. بیش از 50 هتل و مکان اقامتی، میزبان گردشگران هستند که از این جهت، وارادرو از نقاط منحصربه‌فرد کوبا محسوب می‌شود. غواصی و دیگر تفریحات آبی، رستوران‌های زیبا دریاچه‌های کوچک و باغ‌های سرسبز چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. از دیگر جزایر معروف کوبا که در رمان همینگوی، پیرمرد و دریا، از آن نام برده شده است، کایوکوکو می‌باشد. گرچه این جزیره توسط پل به سرزمین اصلی متصل شده است، اما اکثر مردم از طریق هوایی به آن سفر می‌کنند. علاوه بر ساحل زیبا و درخشان این منطقه، علاقه‌مندان به حیوانات می‌توانند از پارک طبیعی ال‌بابا و حیواناتی چون لاک‌پشت تمساح و فلامینگو دیدن کنند.

از دیگر پارک‌های ملی کوبا، پارک وینالس است. در این منطقه علاوه بر فضای سبز، مزارع کشاورزی توتون و تنباکو، میوه و سبزیجات به چشم می‌خورد. علاقه‌مندان به اسب‌سواری نیز می‌توانند روی تپه‌‌های این منطقه به این ورزش مهیج بپردازند. تورهای گردشگری در شهر هاوانا، سفرهای یکروزه‌ای را به این منطقه ترتیب می‌دهند که از این طریق کار را برای جهانگردان تسهیل می‌کند.

نرگس انصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها