رئیس رسانه ملی دیروز با رئیس بنیاد ملی علم ایران دیدار کرد و مسئولان فدراسیون فوتبال نیز با مدیران سازمان نشست مشترک برگزار کردند.
کد خبر: ۸۱۷۶۲۰

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با دکتر نصرت‌الله ضرغام رئیس بنیاد ملی علم ایران، موضوع ترویج علم در کشور و تشویق نسل‌های مختلف به رجوع به شاخه‌های مختلف علم و پرورش استعدادها جزو ماموریت‌های رسانه ملی دانست.

دکتر سرافراز بر همکاری صداوسیما با این بنیاد در زمینه‌های مختلف علمی، تصریح کرد و گفت: صداوسیما در موضوعات مختلف و برنامه‌های گفت‌وگو محور می‌تواند از کارشناسان خبره آن بنیاد بهره‌مند شود. رئیس رسانه ملی افزود: رسانه ملی می‌تواند موضوعات احصا شده توسط بنیاد علم بخصوص موضوعاتی که روند پژوهشی آنها طی شده و به نتیجه رسیده‌اند را در قالب برنامه‌های مستند و ترکیبی تولید و پخش کند.

وی با تاکید بر این نکته که برنامه‌ها می‌توانند موضوع محور یا شخص‌محور باشد، تصریح کرد: استعدادهایی که توسط بنیاد علم ایران شناسایی شده‌اند و جزو نخبگان هستند، هم اقدامات و فعالیت‌های آنها قابلیت پرداخت داشته و هم خود اشخاص موضوعیت دارند که به آنها توجه شود و توسط رسانه معرفی شوند.

رئیس صداوسیما در ادامه با اشاره به ماموریت اصلی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، گفت: برخی از شبکه‌ها نظیر شبکه 2 سیما یا شبکه 4 زمینه پرداخت به موضوعات خاص نخبگان را در گروه‌های سنی مختلف دارند. وی یادآور شد: شبکه 2 سیما درخصوص مسائل اجتماعی و خانواده به شکل متمرکز کار می‌کند و می‌تواند زمینه مناسبی را در حوزه آموزش خانواده‌ها که چگونه فرزندان خود را باور کنند یا آنها را تربیت و استعدادهای آنها را شکوفا کند، فراهم نماید. همچنین شبکه 4 ماموریت پرداختن به مباحث علمی را دارد که ظرفیت خوبی را برای جامعه نخبگان در بیان فعالیت‌هایشان پدید آورده است.

دکتر سرافراز همچنین بر گسترش و استمرار همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دکتر نصرت‌الله ضرغام رئیس بنیاد ملی علم ایران نیز در سخنانی با اشاره به اساسنامه بنیاد ملی علم ایران که ماموریت استعدادیابی، پرورش استعدادها و به‌کارگیری آنها را در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: این بنیاد در ابتدا کرسی‌های پژوهشی را ایجاد کرد و به دانشمندان کشور این امکان را داده که در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه به پژوهش بپردازند.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، ژاپن، چین، کره جنوبی و کشورهای اتحادیه اروپا بخش عمده‌ای از دارایی فکری جهان را از آن خود کرده‌اند، افزود: این کشورها در برنامه‌ریزی‌های خود تلاش می‌کنند فرزندان برجسته کشورها را جذب کنند، چون خود به تنهایی قدرت تولید این حجم بالای دارایی فکری را ندارند و از اندیشمندان کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. وی تاکید کرد: باید روند مهاجرت استعدادهای کشور معکوس شود.

دکتر ضرغام با اشاره به این‌که حدود 35 هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با بنیاد ملی علم ایران در ارتباط هستند، گفت: ظرفیت خوبی است که در فعالیت‌های پژوهش محور علمی از آنها استفاده می‌کنیم. در این جلسه مقرر شده تا از طریق روابط‌عمومی رسانه ملی زمینه ارتباط گسترده و تاثیرگذار بنیاد ملی علم ایران با شبکه‌های مختلف صداوسیما فراهم شود.

نشست مشترک رسانه ملی و فدراسیون فوتبال

نشست مشتــرک مسئولان رسانه ملی و فدراسیون فوتبال با هدف بررسی راهکارهای تعامل و توسعه همکاری‌های فی‌مــابین برگزار شد.

در نشست مشترک مسئولان رسانه ملی و فدراسیون فوتبال، راهکارهای تعامل و توسعه همکاری‌ها به منظور بهره‌گیری از ظرفیت فناوری نوین رسانه ملی (IP TV) برای پخش مسابقات متنوع لیگ فوتبال و تلاش برای تامین بخشی از نیازهای مالی حوزه ورزش فوتبال کشور بررسی شد.

در این نشست که کفاشیان (رئیس فدراسیون فوتبال)، تاج (رئیس سازمان لیگ کشور) و مجتهد (معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما) حضور داشتند، مقرر شد در کمیته کارشناسی مشترک، نحوه حضور فوتبال در عرصه‌ها و بسترهای نوین پخش بررسی شود.

همچنین درخصوص حق پخش موردنظر فدراسیون فوتبال، با توجه به محدودیت‌های منابع سازمان صداوسیما، قرار شد فدراسیون فوتبال نیز همکاری و پیگیری لازم جهت ایجاد ردیف متناسب با موضوع برنامه در بودجه سازمان صداوسیما از طرف دولت را بنماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها