شاگرد اول رشته حقوق که برای پرداخت بدهی خود زورگیری می‌کرد پس از محاکمه به زندان محکوم شد.
کد خبر: ۸۱۷۵۷۸

به گزارش جام‌جم، اوایل اردیبهشت امسال ماموران پلیس پایتخت هنگام گشتزنی در خیابان پیروزی به دو جوان موتور سوار مشکوک شده و به آنها دستور ایست دادند. راکبان موتورسیکلت که با مشاهده گشت پلیس قصد فرار داشتند قبل از این‌که بتوانند متواری شوند دستگیر شدند. با انتقال دو متهم به اداره آگاهی، در بازرسی بدنی از آنها پنج گوشی تلفن همراه کشف و معلوم شد آنها سرقتی هستند.

دو پسر جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت گوشی‌های تلفن همراه اعتراف کردند. در ادامه با تکمیل پرونده در دادسرا، پرونده به دادگاه ارسال شد. در جلسه محاکمه متهمان که در شعبه 1155 برگزار شد، شاهین 25 ساله در دفاع از خود گفت: چندی قبل با معدل 5/19 در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شدم. من شاگرد اول دانشگاه بودم و همیشه نظم و انضباط رارعایت می‌کردم. همه چیز خوب پیش می‌رفت و من مشغول کارهای تسویه دانشگاه بودم. اواخر دی‌ماه بود که در حال بازگشت از دانشگاه به خانه‌مان در شرق تهران، تصادف کردم و چون مقصر شناخته شدم، باید خسارت خودرو را می‌دادم. سقف بیمه جوابگوی خسارت نبود و مجبور شدم چند میلیون تومان پول قرض و خسارت راننده خودروی گران‌قیمت راپرداخت کنم. قول داده بودم پول را یک ماهه پس دهم اما نتوانستم به قولم عمل کنم. اواخر بهمن در دانشگاه سه نفر از دوستانم متوجه موضوع شده و پیشنهاد کردند برای حل این مشکل سرقت و زورگیری کنیم. به خاطر فشار مالی پیشنهادشان را قبول کردم. همراه یکی از دوستانم با پرسه‌زنی در شرق تهران با موتورسیکلت، گوشی تلفن زنان و نوجوانان را سرقت می‌کردیم. با فروش گوشی‌های سرقتی مقداری از بدهی‌ام را دادم.

شاهین در ادامه با اعتراف به 20 فقره زورگیری و تلفن همراه قاپی گفت: اگر آن روز حواسم را در رانندگی جمع می‌کردم، زورگیر نمی‌شدم.

با اعترافات متهم، قاضی پرونده پسر 25 ساله را به تحمل زندان محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها