معتقدم بزرگ‌ترین نقطه قوت تیم ملی فوتبال ساحلی تعامل و هماهنگی خوبی است که نفرات جوان تیم با نفرات با تجربه ایجاد کرده‌اند. این باعث شده اوکتاویو تیمی تقریبا یک دست را در اختیار داشته باشد. این نفرات در مرحله گروهی جام جهانی، با وجود همگروهی با قدرت‌هایی چون برزیل و اسپانیا بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و حالا به این باور رسیده اند که می‌توانند با صعود به نیمه‌نهایی به رویای بزرگی که در همه این سال‌ها درسر داشتند دست پیدا کنند.
کد خبر: ۸۱۷۵۶۹

گرچه تاهیتی را نباید دست‌کم گرفت اما من پیروزی این تیم مقابل روسیه را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم بازی با روسیه در این مرحله برای ما بازی به‌مراتب دشوارتری می‌توانست باشد. نکته امیدوارکننده دیگر این است که تیم ملی ایران در صورت پیروزی بر تاهیتی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده ایتالیا و ژاپن می‌رود و می‌تواند با عبور از این مرحله حتی به فینال جام جهانی صعود کند. ایتالیا و ژاپن تیم‌هایی هستند که هردوی آنها از ایران هراس دارند، منتهی قبل از فکر کردن به آن بازی، فعلا باید روی بازی با تاهیتی متمرکز بود.

تاهیتی تیمی است که از قدرت بدنی بالا برخوردار است. بی تردید عاملی که به موفقیت آنها کمک کرده همین بازی‌های درگیرانه آنها بوده است. با این حال من امیدواری زیادی دارم که تیم ملی کشورمان در مقابل این تیم پیروز از میدان خارج شود و به مقام قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

البته نباید فراموش کرد که بزرگ‌ترین تهدید برای تیم ملی فوتبال ایران، بالا بودن میانگین سنی نفرات است. 7 نفر از این بازیکنان کسانی هستند که 7سال پیش و در زمان سرمربیگری من نیز عضو تیم بودند و ما در این سال‌ها کمتر به این فکر بوده‌ایم که پشتوانه‌ای خوبی را برای حضور در تیم ملی تربیت کنیم. همین مساله باعث شده است که حتی میان نفرات اصلی و ذخیره تیم فاصله زیادی وجود داشته باشد که اینها در وهله اول به بی‌توجهی‌های فدراسیون فوتبال به فوتبال ساحلی برمی گردد. من روز اولی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم به کفاشیان گفتم تنها تیمی از ایران که می‌تواند در سطح جهان مدعی باشد و قد علم کند تیم ملی فوتبال ساحلی است. گر چه آن زمان کفاشیان با همان لبخند‌های همیشگی اش حرف من را جدی نگرفت اما الان خودش هم به این نتیجه رسیده که فوتبال ساحلی ایران از چه توان بالایی برخوردار است.

من فکر می‌کنم با راه اندازی مدارس فوتبال ساحلی در کشور و همینطور تشکیل تیم‌های رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید در این رشته می‌توان به آینده فوتبال ساحلی امیدوار بود. در غیر اینصورت تا یکی دو سال دیگر عمر قهرمانی بسیاری از ستاره‌های کنونی تیم ملی به اتمام خواهد رسید و فوتبال ساحلی ایران با چالشی بزرگ مواجه خواهد شد.

فرشاد فلاحت‌زاده‌

‌ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها