تیم ملی ایران امشب برای صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی به مصاف تاهیتی می‌رود

رویای شیرین ساحلی‌بازها

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا دستیابی به یک رویای بزرگ، فقط سه نیمه 10 دقیقه‌ای فاصله دارد؛ ملی‌پوشان کشورمان ساعت 21 و 30 دقیقه امشب برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی به مصاف تاهیتی می‌روند.
کد خبر: ۸۱۷۵۶۴

23 سال از آخرین باری که سالنی‌بازهای فوتبال ایران به جمع چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال صعود کردند، می‌گذرد. آن افتخار بزرگ را ستاره‌هایی چون بهزاد غلامپور، صادق ورمزیار، اکبر یوسفی، سیدمهدی ابطحی، علی‌اصغر مدیرروستا، محسن گروسی و سعید رجبی رقم زدند و حالا بعد از این همه سال، بار دیگر تیم ملی ایران در آستانه صعود به نیمه نهایی یک جام‌جهانی دیگر قرار دارد؛ جام جهانی فوتبال ساحلی.

تیمی که مارکو اوکتاویوی برزیلی هدایت آن را برعهده دارد با بهره‌مندی از ستاره‌هایی چون پیمان حسینی، فرید بلوک‌باشی، محمد احمدزاده، مهران مرشدی، فاروغ دارا، مسلم مسیگر، محمد مختاری، محمد مرادی و امیر اکبری در آستانه بزرگی قرار دارد. آنها دو سال پیش با شکست دادن برزیل، ایتالیا و روسیه قهرمان جام بین قاره‌ای جهان شدند تا ثابت کنند از ظرفیت‌های لازم برای اضافه شدن به جمع قدرت‌های بزرگ فوتبال ساحلی برخوردار هستند. با همان پشتوانه، حالا این تیم رویای بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند؛ رویای صعود به جمع چهار تیم برتر جام جهانی و ایستادن روی یکی از سه سکوی قهرمانی این رقابت‌ها.

با همین انگیزه، تیم ملی در نخستین بازی خود اسپانیا، نایب قهرمان اروپا را 6 بر 5 شکست داد تا اسباب حذف این تیم را فراهم کند. شکست 4 بر 3 مقابل برزیل در دیداری که نیمه اول آن با نتیجه 3 بر یک به سود ما خاتمه یافت هم چیزی از شایستگی این تیم کم نکرد.

شاگردان مارکو اوکتاویو در نهایت با پیروزی 3 بر 2 مقابل مکزیک، جشن صعود گرفتند تا برای بازی امشب با تاهیتی آماده شوند.

تاهیتی گرچه در فوتبال دنیا تیم پرنام و نشانی نیست و در رنکینگ فیفا در مکان 188 قرار دارد، اما در فوتبال ساحلی از قدرت‌های نوظهور به شمار می‌رود. آنها دو سال پیش در شرایطی که میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی بودند، به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کردند و در نهایت عنوان چهارمی را به دست آوردند. با این حال نتایج این تیم در مرحله گروهی رقابت‌های امسال ثابت می‌کند موفقیت دو سال پیش آنها صرفا به‌خاطر میزبانی از جام جهانی نبوده است. این تیم در گروه D با ماداگاسکار، پاراگوئه و روسیه همگروه بود و هر سه حریف را با پیروزی از پیش‌رو برداشت. آنها ماداگاسکار را 4 بر 3، پاراگوئه را 7 بر 5 و روسیه را 7 بر 6 شکست دادند تا در حالی که همگان انتظار داشتند، روسیه، قهرمان دوره گذشته جام جهانی به عنوان سرگروه به مرحله حذفی صعود کند، تاهیتی در صدر جدول این گروه قرار بگیرد.

اما در آستانه بازی حساس امشب، عباس هاشم‌پور، مربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفت: تاهیتی تیم خوبی است که توانست در جام جهانی گذشته رتبه چهارمی را از آن خود کند. بازیکنان این تیم هم قدرتی و هم تاکتیکی هستند، اما ما هم با تمام قدرت مقابل آنها قرار خواهیم گرفت تا برای اولین‌بار بتوانیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شویم.

دستیار ایرانی اوکتاویو که با فارس صحبت می‌کرد، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی مقابل مکزیک و صعود به جمع هشت تیم برتر جام جهانی نیز گفت: واقعا بازیکنان تیم ملی مقابل مکزیک جنگیدند و فقط به پیروزی مقابل این تیم فکر می‌کردیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و توانستیم به برتری دست یابیم. البته باید به این واقعیت اعتراف کرد که مقابل مکزیک استرس زیادی داشتیم، اما هم‌اکنون دیگر از هیچ تیمی نمی‌ترسیم.

وی درباره مصدومیت پیمان حسینی در جریان بازی با مکزیک هم گفت: حسینی در جریان بازی دچار مصدومیت شدیدی شد که خوشبختانه کادر پزشکی تیم توانستند او را به بازی برگردانند و هم‌اکنون هم برای بازی در مرحله بعدی مشکلی ندارد.

مربی تیم ملی در پایان گفت: بازیکنان انگیزه بالایی دارند اما انتظار داریم توجهات هم به این تیم بیشتر باشد. بازیکنان ساحلی با تمام جان و دل خود بازی می‌کنند در حالی که هیچ دریافتی ندارند و با تمام مشکلات و دشواری‌ها کنار می‌آیند.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی

پنجشنبه 25 تیر

برزیل ـ روسیه، ساعت 17 و 30 دقیقه

پرتغال ـ سوئیس، ساعت 19

ایتالیا ـ ژاپن، ساعت 20 و 30 دقیقه

ایران ـ تاهیتی، ساعت 22

در مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی برنده دیدار برزیل ـ روسیه به مصاف برنده دیدار پرتغال ـ سوئیس می‌رود و برنده دیدار ایتالیا ـ ژاپن با برنده دیدار ایران ـ تاهیتی روبه‌رو خواهد شد. این دیدارها روز شنبه برگزار می‌شود.

اوکتاویو: آرزوهای بزرگی در سر داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان معتقد است رسیدن این تیم به فینال جام جهانی ۲۰۱۵ پرتغال یک راز مخفی بین او و بازیکنانش است. مارکو اوکتاویو در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2015 پرتغال گفت: کل تیم از این اتفاق خوشحالیم و به دلیل این دستاورد بزرگ و حضورمان بین تیم‌های قدرتمند دنیا به خود می‌بالیم. ما توانستیم در مرحله گروهی با تیم‌های قدرتمندی مانند اسپانیا، برزیل و مکزیک بازی کنیم و از این گروه بسیار سخت به مرحله بعد صعود کنیم. ایران با شکست دادن تیم قدرتمندی مانند اسپانیا نشان داد برای سایر رقیبان تیمی بسیار سرسخت و جنگنده است. ما جنگیدیم و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتیم، اما آرزو و اهداف ما فقط رسیدن به این مرحله نیست بلکه آرزوهای بزرگ‌تری در سر داریم.

سرمربی برزیلی تیم ملی ساحلی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا رسیدن به فینال جام جهانی یک آرزو است یا می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم، گفت: این موضوع یک راز مخفی بین خود ماست اما اکنون فقط به بازی پیش‌رو فکر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها