جام جم نوا: گروه پالت حالا بدون شک یکی از موفق ترین گروه های موسیقی تلفیقی ایران است. استقبال از آلبوم اول این گروه بسیار زیاد بود و آنها آلبوم دومشان را همین چند ماه پیش منتشر کردند.
کد خبر: ۸۱۷۵۴۳
پالت: مرتضی پاشایی را نمی فهمیم!

امید نعمتی و روزبه اسفندارمز دو عضو این گروه در گفتگویی اشاره به پاپ استارهای موسیقی ایران کرده اند. آنها در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت موسیقی و پاپ استارهای موسیقی ایران پاسخ های جالب توجهی دادند.

اینکه خودتان از موسیقی تان لذت ببرید، خیلی مهم است.

روزبه اسفندارمز: دقیقا اینکه بدانم صبح که از خواب بیدار می شوم، چه موزیکی را گوش می دهم، خیلی مهم است. ضمن اینکه وقتی دلیل چرایی گوش دادن به آن نوع موزیک را هم بدانم، قضیه مهم تر می شود و روی موزیکی که می سازم، تاثیرگذار خواهدبود. دو تا از ترک های این آلبوم در انتخاب های روزانه ام هست، این به معنی این نیست که خیلی خودم را دوست دارم به این معنی است که آن آهنگ ها را دوست دارم، مثلا با خودم می گویم که داریوش چه کار خفتی اینجا کرده؟ خب من هم با این اتفاق حال می کنم، سوالی که مطرح است این است که چرا تعداد زیادی از آدم ها دارند با این حال می کنند، به نظر من اینکه حالش حال جدید است و صدایش، صدای جدیدی است و همه آدم ها تشنه حرف جدید هستند.

امید نعمتی: موضع من در این خصوص یک مقدار رادیکال تر است، اصلا متوجه این ماجرا نمی شوم چرا یک سری از موزیک هایی که به عنوان موسیقی پاپ در این چند سال منتشر شد، تا این اندازه معروف شدند. فکر می کنم که یک اتفاقاتی در حوزه ی موسیقی رخ داده که از تخصص ما خارج است و باید جامه شناس ها در موردش صحبت کنند، اما یک وقت هایی نگاه می کنم که این موزیک، نه موزیکی است که حرف دل آدم ها را بزند و نه از مردم برآمده باشد، نه اینکه خواننده اش کاریزماتیک است و نه پرفورمنس خوبی دارد، هیچ کدام از فاکتورهای لازم برای اینکه آن آدم، یک آدم پاپ استار باشد و آن موسیقی، یک موسیقی پاپیولار باشد را ندارد، اما هست. نمی دانم چه اتفاقی افتاده است.
بله؛ ضمن اینکه با پدیده ای مثل «مرتضی پاشایی» هم رو به رو هستیم.

روزبه اسفندارمز: البته در مورد ایشان یک همذات پنداری وجود داشت که آن جریان را به وجود آورد.

امید نعمتی: اما به هرحال صرف نظر از ایشان، من این جریان را متوجه نمی شوم؛ واقعیت این است که هیچ وقت نفهمیدم چطور شد که موسیقی پاپ ما این شکلی شد و چطور شد که یک سری از پاپ استارها، پاپ استار شدند.

روزبه اسفندارمز: هرکدام از این آلبوم ها را که گوش می کنی، می بینی همان است، حرفی که در ترانه ها گفته می شود، حتی همان است، افق که هیچ، حتی یک متر آن طرف تر را هم درنظر نگرفته اند. درواقع خوب که دقت کنی، می بینی که راجع به هیچ چیز حرف نمی زنند.

امید نعمتی: وضعیت موسیقی پاپ البته در گذشته بسیار بهتر بود. برای مثال ما خواننده ای مثل «ناصر عبداللهی» را داشتیم که موسیقی و صدایش خوب بود و خب می شد فهمید که این آدم چطور می تواند خواننده ای باشد که آدم دوستش داشته باشد، به هرحال یک فاکتورهایی بود که تعدادی از خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ مثل شادمهر عقیلی یا علیرضا عصار و غیره داشتند.

اینها کاراکتر جالبی داشتند، قیافه شان، نحوه ی لباس پوشیدن و رفتار و اجرایشان دست به دست هم می داد که افراد موفقی باشند، اما چند سال بعد اتفاقاتی رخ داد و خوانندگانی ظهور کردند که من دیگر متوجه اش نشدم. خب در چنین شرایطی گروه ها و آدم هایی می آیند و می خواهند تجربیات دیگری را از موزیک با مردم به اشتراک بگذارند و طبیعی است که مخاطبان هم استقبال می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
حرفش درست هست شرایط ویژه مرحوم پاشایی باعث شد بدرخشن
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
۰
۰
همه ما مردم ایران مرده پرستیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها