مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان این‌که گیلان از استان‌های گردشگرپذیر کشور است، گفت: همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی، جشنواره‌های بومی و محلی در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۵۱۱

به گزارش مهر رضا علیزاده با بیان این‌که بی‌تردید با اتمام ماه مبارک رمضان شاهد خیل عظیم گردشگران تابستانی به گیلان خواهیم بود، افزود: هر ساله با برگزاری برنامه‌های متنوع درصدد تامین فراغت گردشگران هستیم و هر یک از دستگاه‌های ذیربط گردشگری برای رفاه حال مسافران برنامه‌های متنوع فرهنگی و امنیتی و رفاهی اجرا می‌کنند.

به گفته وی برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های مسافرپذیر استان و نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی و همچنین تامین امنیت مسافران از جمله مهم‌ترین اقدامات این اداره کل با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای پذیرایی مطلوب از مسافران است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تشریح برنامه‌های این جشنواره‌ها یادآور شد: برگزاری موسیقی‌های محلی و بازی‌های بومی یکی از برنامه‌های مهم این جشنواره‌ها است.

در همین حال رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز از برگزاری چهارمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام با حضور هنرمندان کشوری در روزهای آخر ماه جاری خبر داد.

حمیدرضا حسنی ضمن اشاره به این‌که بسطام برای چهارمین بار میزبان جشنواره گردشگری زردآلو خواهد بود، گفت: این جشنواره در روزهای 27 لغایت 31 تیرماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام با هدف معرفی محصولات باغی و ظرفیت موجود گردشگری شهر و بخش بسطام به میزبانی پارک شهید مطهری این شهر برگزار می‌شود.

دبیر کمیته گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره، تصریح کرد: نمایشگاه عرضه محصولات باغی، ادوات کشاورزی، صنایع دستی، غذاهای محلی و اجرای برنامه توسط هنرمندان کشوری از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره گردشگری خواهد بود. حسنی با بیان این‌که جشنواره زردآلوی بسطام، حول محور گردشگری برگزار می‌شود، گفت: با وجود ظرفیت‌های خوب موجود در شهر و بخش بسطام، برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای معرفی این ظرفیت‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که بسطام قطب باغداری استان سمنان است، افزود: لذا معرفی آن به اقصی نقاط کشور با برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در راستای اشاعه فرهنگ گردشگری و توریست می‌تواند گامی موثر قلمداد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها