نزار قطری، مداح اهل‌بیت با بیان این‌که پیام سرخ حسینی تنها به روضه‌خوانی و سینه‌زنی نیست، بلکه باید از ابزارهای دیگر مانند تئاتر، انیمیشن، بازی و ... بهره برد، این پرسش را مطرح می‌کند که چرا تاکنون موزه‌ای برای انتقال پیام کربلا ساخته نشده است؟
کد خبر: ۸۱۷۴۹۹

به گزارش فارس، این شاعر و مداح اهل بیت که در مراسم فراخوان بین‌المللی شعر حضرت علی‌اصغر(ع) با عنوان «ضریح گهواره» صحبت می‌کرد، با اشاره به این‌که حضرت علی‌اصغر(ع) کوچک‌ترین سرباز امام حسین(ع) است، گفت: حضرت علی اصغر(ع) با گریه توانست مظلومیت امام حسین(ع) را نشان دهد، برای این‌که بتوانیم این نهضت حسینی را به جهان برسانیم، باید یک کلید داشته باشیم که آن کلید حضرت علی‌اصغر(ع) است. نزار قطری با تأکید بر این‌که درباره شخصیت علی اصغر(ع) هیچ اختلافی میان مذاهب اسلامی و حتی ادیان دیگر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بیان پیام سرخ حسینی تنها با روضه‌خوانی و سینه‌زنی نیست، بلکه باید از ابزارهای دیگر مانند تئاتر، بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و کلیپ‌ها بهره برد.

او با اشاره به این‌که باید رسانه‌ها به میدان بیایند تا مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را بیان کنند، ادامه داد: چرا تاکنون در جهان یک موزه به نام کربلا ساخته نشده است، چرا در ایران این کار صورت نگرفته است، در حالی که ادیان دیگر برای نشان دادن برخی وقایع و رخدادهای مهم خویش دست به تأسیس موزه زده‌اند. در ابتدای این مراسم داوود منافی‌پور، دبیر مجمع‌ جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با بیان این‌که امسال در بیش از 0003 نقطه و 24 کشور همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود، ابراز کرد: پیگیر ثبت جهانی یونسکو هستیم و اگر این اتفاق شکل بگیرد، سالانه 54 دقیقه زمان روضه‌خوانی حضرت علی‌اصغر(ع) در یونسکو خواهیم داشت تا به این ترتیب سند مظلومیت کربلا به جهانیان معرفی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها