آیین افتتاحیه رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم مسکو، با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۷۴۹۶

به گزارش جام‌جم، در این مراسم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به بیان اهمیت قرآن کریم و لزوم تمسک به قرآن بویژه در زمان هجوم آوردن فتنه‌ها پرداخت و چند روایت از امام علی (ع) درباره قرآن کریم و شاخصه‌های جامعه قرآنی بیان کرد.

سپس، روشن حضرت عباسوف، معاون اول شورای مفتیان روسیه پیام راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه را به مناسبت افتتاح این جشنواره قرائت کرد.

مهدی سنایی، سفیر کشورمان نیز برپایی این جشنواره را فرصت خوبی برای شناخت عمیق قرآن و اسلام دانست و افزود: قرآن کریم، کتاب مناسبی برای گفت‌وگوی بین ادیان است و هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت که تا این حد از واژگان «بگو» و «بشنو» استفاده کرده باشد.

همچنین در این مراسم از نخستین تفسیر کامل قرآن کریم در 12 جلد با نام «نور القرآن» به زبان روسی که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه منتشر شده و نیز از «لوح قرآن» که توسط نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در روسیه تهیه شده است، رونمایی شد. به گفته رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، این جشنواره متشکل از 22 غرفه در بخش‌هایی چون «قرآن و هنر»، «قرآن، انیمیشن و سینما»، «نرم افزار قرآنی» و ... است. این جشنواره قرآنی به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها