گفت‌وگو با لیلا رضاسلطانی، تهیه‌کننده برنامه افطار شبکه یک

«دعوت» برای دوری از غم

برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی لیلا رضاسلطانی با شروع ماه رمضان هر روز ساعت 17 به مدت یک ساعت از شبکه یک پخش می‌شود. هر روز افراد برتر هر استان به‌عنوان مهمان به این برنامه می‌آیند و با رای بینندگان افراد برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند. اجرای این برنامه به عهده جواد رضویان است و او سعی دارد فضایی شاد و مفرح برای بینندگان شبکه یک فراهم کند.
کد خبر: ۸۱۷۴۷۷
«دعوت» برای دوری از غم
پخش این برنامه بعد از ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت. تهیه‌کننده این برنامه معتقد است، هدف از تولید و پخش این برنامه بهره بردن از ظرفیت استان‌ها و انتقال فضای شادی‌بخش به مخاطبان است.

برنامه دعوت هر روز به یک استان اختصاص دارد و این درحالی است که تاکنون در برنامه‌های افطار از ظرفیت‌های استان‌ها به این شکل استفاده نشده بود. این ایده خودتان بود یا از طرف گروه اجتماعی شبکه یک به شما پیشنهاد شد؟

فروردین ماه امسال تصمیم گرفتیم طرحی بنویسیم و از ظرفیت تمام استان‌ها در آن استفاده کنیم تا برنامه برای کل ایران تماشایی باشد. از سوی دیگر می‌خواستیم این برنامه هر روز برای یکی از استان‌ها خاص بوده و خاطره شود. به همین دلیل فضای پر از امید را برای برنامه انتخاب و فرصتی فراهم کردیم تا برترین‌های هر استان را به مردم معرفی کنیم.

یکی دیگر از اهداف ما ایجاد رقابت بین استان‌ها بود تا برترین‌های هر استان در 11 رشته معرفی شوند. برای تکمیل طرح با آقای شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک مشورت کردیم و بخش‌هایی به طرح اضافه شد. تصمیم گرفتیم برترین‌ها در 11 رشته معرفی و با رای مردم انتخاب و تجلیل شوند. 11 رشته و گروه شامل نام‌آوران، قهرمانان المپیک، خیرین، کارآفرینان، مخترعان و مبتکران، نخبگان، خانواده اهداکنندگان اعضا، چندقلوها، شاغلان شغل‌های خاص و ... است. خوشبختانه بازتاب برنامه در میان مردم خوب است و با توجه به این‌که برنامه در روزهای تعطیل پخش نمی‌شود و ما هم برنامه را با توجه به تعداد استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، پخش این برنامه بعد از ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت.

چگونه به انتخاب این رشته‌ها رسیدید؟

در این باره با مدیر گروه اجتماعی شبکه یک مشورت کردیم. سعی کردیم شاخص‌ها و رشته‌هایی را انتخاب کنیم تا رقابت میان استان‌ها بیشتر شود. البته فرصت‌مان برای برنامه کم بود و پیدا کردن افراد موفق در استان‌ها دشوار، به همین دلیل از معاونت اجتماعی وزارت کشور کمک گرفتیم تا این افراد را به ما معرفی کنند.

شما رقیب جدی مثل برنامه ماه عسل را داشتید. چقدر به این رقابت فکر می‌کردید؟

راستش من اصلا به رقابت فکر نکردم. فقط می‌خواستیم فضای برنامه از غم و اندوه دور باشد و امید، شادی و تلاش را به مخاطبان تزریق کنیم. بنابراین با فراغ‌بال روی کیفیت برنامه کار کردیم. برنامه دعوت اولین سالی است که روی آنتن رفته و به همین دلیل نباید خیلی از برنامه توقع داشته باشیم.

چرا برای اجرای این برنامه سراغ یک مجری نرفتید و جواد رضویان را انتخاب کردید؟

با تمام احترامی که برای مجریان حرفه‌ای قائل هستم، اما می‌خواستم یک مجری ـ بازیگر هدایت و سکان برنامه را به دست بگیرد تا فضای برنامه شادتر شود. به همین دلیل بعد از صحبت‌هایی که با مدیر گروه داشتیم به انتخاب جواد رضویان رسیدیم و از علی اوجی برای اجرای مکمل او استفاده کردیم تا به جذابیت برنامه افزوده شود. در مجموع تلاش کردیم به لحاظ اجرا، ساختار و دکور، برنامه دعوت تفاوت‌هایی با دیگر برنامه‌های افطار تلویزیون داشته باشد به همین دلیل در دکور از نشانه‌های تصویری و نور زیاد استفاده شده است.

شما با تهیه‌کنندگی برنامه دعوت نخستین تجربه‌تان را در برنامه مناسبتی کسب کردید. آیا از کلیت کار خودتان و برنامه راضی هستید؟

بله، تقریبا راضی هستم و برای تولید برنامه نگرانی خاصی نداشتم، چون روی ایده‌هایم کار کرده و دنبال یک اتفاق خوب بودم تا بتوانم مخاطبان را راضی نگه دارم. مسلما اگر فرصت بیشتری در اختیار داشتیم، حتما می‌توانستیم کاری جذاب‌تر به مخاطبان ارائه کنیم، ولی الان هم راضی‌کننده است.

جام‌جم

سوگند آرامی

newsQrCode
برچسب ها: دعوت جواد رضویان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها