مرد جوان که 17 راس گوسفند سرقت کرده بود، زمانی که برای بازدید از گوسفندان به محل نگهداری آنها سرزده بود، دستگیر شد. این متهم که یکی از سارقان سابقه دار شهرستان مهریز بود، به ناچار به سرقت‌هایش اعتراف کرد.
کد خبر: ۸۱۷۳۰۷

چندی پیش مرد میانسالی به پلیس آگاهی شهرستان مهریز مراجعه کرد و از سرقت دام‌هایش خبر داد. او به پلیس گفت: شب گذشته 17 راس گوسفند از دامداری‌ام در حوالی شهرستان مهریز به سرقت رفته است.

با اعلام این خبر ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی وارد عمل شدند اما باتوجه به تاریکی هوا و خلوت بودن محل، شاهدی برای این سرقت وجود نداشت. درحالی که تحقیقات ادامه داشت این احتمال از سوی پلیس مطرح شد که سرقت از سوی سارقی سابقه‌دار صورت گرفته است. با این احتمال، سارقان سابقه‌دار شهرستان شناسایی شده و به صورت نامحسوس
زیر نظر گرفته شدند. در بررسی‌ها کارآگاهان به سارق سابقه‌داری مشکوک شدند. مردی که در نزدیکی‌های محل سرقت زندگی می‌کرد و چند بار به اتهام دزدی بازداشت شده بود. اما در تحقیقات میدانی از دزد سابقه‌دار به نام کورش هیچ رد و سرنخی به‌دست نیامد که حکایت از دست داشتن مرد جوان در سرقت‌ها داشته باشد.

مرد جوان به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت. کارآگاهان احتمال می‌دادند در صورتی که کورش در این سرقت‌ها نقش داشته باشد، بی‌شک آنها را به محل نگهداری احشام سرقتی هدایت می‌کند. با گذشت چند روز تعقیب و مراقبت نامحسوس، سرانجام مرد جوان سراغ گوسفندهای دزدی رفت تا به آنها غذا دهد.

از طرفی کارآگاهان مبارزه با سرقت استان یزد که به صورت نامحسوس او را زیر نظر گرفته بودند با مشاهده گوسفندان دزدی، سرنخ اصلی برای متهم شناختن کورش را به‌دست آورده و مرد جوان را بلافاصله دستگیر کردند.

سرهنگ منوچهر رسولی، فرمانده انتظامی شهرستان مهریز با اعلام این خبر می‌گوید: متهم جوان که هنگام سر زدن به اموال سرقتی بازداشت شده بود، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به سرقت 17 راس گوسفند اعتراف کرد. به‌دنبال اعترافات متهم جوان او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات در زمینه سرقت احتمالی کورش از سوی پلیس این شهرستان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها