عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تهدید به لغو مسابقات لیگ منطقی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مسابقات لیگ برتر را به‌دلیل مشکل حق پخش لغو کند.
کد خبر: ۸۱۷۱۸۸

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اختلافی که بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما درخصوص حق پخش وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع دعوای چند ساله است که بالاخره باید حل و فصل شود. تنها راه‌حل این مشکل هم آن است که دولت با ارائه مصوبه‌ای به مجلس، اعتبار خاصی را برای حق پخش پیش‌بینی کند که هم صداوسیما به درآمدهای خود دست پیدا کند و هم حق پخش به انحصار فدراسیون درآید.

منابع پرداخت هزینه حق پخش از طریق دولت قابل وصول و دستیابی است و دولت باید از منابعی که در اختیار دارد، استفاده کرده و گره این کار را باز کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که آیا درحال حاضر صداوسیما می‌تواند این مبلغ را از طریق درآمدهای تبلیغاتی پرداخت کند، گفت: حدود ۶۰ درصد درآمدهای صداوسیما از تبلیغات است و باتوجه به مشکلاتی که سازمان دارد، به این اعتبار نیازمند است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به این‌ صحبت رئیس سازمان لیگ که اگر امسال حق پخش پرداخت نشود، مسابقات لیگ برتر فوتبال برگزار نخواهد شد، گفت: لغو مسابقات لیگ حرفی منطقی نبوده و در واقع پاک کردن صورت مسأله است این مسابقات حق مردم و تماشاچیان بوده و آنها باید بازی را تماشا کنند بنابراین لازم است این اختلاف حل شده و به یک تفاهم قطعی دست پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها