پخش سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» بزودی از این شبکه شروع می‌شود

تولید 4 سریال جدید در شبکه 5

شبکه پنج سیما سریال‌های از یاد رفته، گرانباری و در جستجوی آرامش را در مرحله نگارش دارد، همچنین 75 درصد از تصویربرداری سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی به پایان رسیده و این مجموعه مراحل پایانی تولید را می‌گذراند.
کد خبر: ۸۱۷۱۸۱

مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج با اعلام این خبر به جام‌جم گفت: طرح کلی «از یاد رفته» به تصویب رسیده و این سریال به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و نویسندگی حامد افضلی و رویا خسرونجدی در مرحله نگارش است. این مجموعه ده قسمتی برای پخش در دهه اول ماه محرم در نظر گرفته شده است.

تا امروز دو قسمت از فیلمنامه این سریال نوشته شده است و داستان آن در دو زمان حال و آینده می‌گذرد. پیش‌بینی می‌شود از یاد رفته تا یک‌ ماه آینده وارد فاز اجرایی شده و تولیدش آغاز شود.

اکبر تحویلیان، تهیه‌کننده سریال از یاد‌رفته اظهار امیدواری کرد که نویسندگان تا 15 روز دیگر پنج قسمت از فیلمنامه این سریال را به طور کامل بنویسند تا وارد مرحله پیش‌تولید شوند. وی درباره قصه این سریال هم توضیح داد: داستان از یاد رفته در سال 1315 شمسی اتفاق می‌افتد و مستقیم به ماه محرم می‌پردازد.

خارجی‌های مقیم تهران

همچنین نگارش فیلمنامه سریال گرانباری به قلم احسان عبدی‌پور در حال انجام است. به احتمال زیاد خود عبدی‌پور این سریال 30 قسمتی را کارگردانی خواهد کرد. تا امروز سه قسمت از فیلمنامه این سریال آماده شده و داستان آن درباره خارجیانی است که در تهران مشغول یاد گرفتن زبان فارسی هستند. سریال گرانباری دربردارنده قصه‌ها و ماجراهایی است حول این جمعیت چند هزار نفره که برای خودشان یک کلونی و بافت اجتماعی را تشکیل می‌دهند. قصه کلی سریال درباره سه دختر خارجی همخانه است، اما به طور خاص به زندگی یکی از آنها که فرانسوی است، می‌پردازد.

در جست‌وجوی آرامش

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج همچنین از تولید و ساخت سریال «در جستجوی آرامش» در این شبکه خبر داد.

فیلمنامه در جستجوی آرامش را نیلوفر محلوجیان، حمید طاهری و نرگس الهی نوشته و علی آشتیانی‌پور این سریال را تهیه می‌کند. تاکنون 10 درصد از نگارش فیلمنامه سریال به پایان رسیده است. در جستجوی آرامش در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید خواهد شد.

این سریال به اختلافات قدیمی یک خانواده و مشکلات اجتماعی و شغلی که برسر ارتباط میان آنها وجود دارد، می‌پردازد. بهروز امینی، جراح مغز و اعصاب است و مالک 50 درصد سهام یک بیمارستان خصوصی، همسرش ناهید هم روان‌شناس است و شاغل در همان بیمارستان. حسام فرزند این دو هم پزشک بیمارستان پدرش است. در این میان دیگر اقوام بهروز از جمله پسرعمویش هم سهامدار بیمارستان و شاغل در آن است. از سوی دیگر، این افراد از قبل هم با یکدیگر مشکلات خانوادگی داشته و حالا در محیط کار هم دچار مشکل شده‌اند...

احسان عبدی‌پور سازنده فیلم «تنهای تنهای تنها» که فیلمنامه سریال گرانباری را می‌نویسد و خودش هم قرار است آن را کارگردانی کند درباره ساخت این سریال توضیح داد: سال‌ها با این موضوع درگیر بودم و دوست داشتم به فرهنگ از زاویه‌ای دیگر بپردازم. سالانه چندین هزار نفر به ایران می‌آیند تا در موسسه دهخدا زبان فارسی را بیاموزند. این نشان می‌دهد که چقدر عشق و علاقه در سطح دنیا به فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی وجود دارد.

یادداشت‌های یک زن خانه‌دار در خط پایان

کار تولید و ساخت سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار نیز از 75 درصد گذشته و گروه در حال تصویربرداری قسمت‌های پایانی آن در لوکیشن ثابت آن در حوالی اتوبان اشرفی‌اصفهانی هستند. این سریال قرار است در 45 قسمت 35 دقیقه‌ای تولید شود که 20 قسمت آن تحویل شبکه شده‌است.

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده این سریال پیش‌بینی کرد، در کمتر از دو ماه آینده این سریال به طور کامل برای پخش از شبکه پنج سیما آماده شود.

پیش‌تولید سریال یادداشت‌های یک زن خانه‌دار از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود نوروز 94 به پخش برسد که به دلیل نبود بودجه این اتفاق نیفتاد، ضمن این‌که متن این مجموعه تاکنون چند بار بازنویسی شده است.

موضوع اصلی این سریال استفاده از برخوردهای زندگی و مسائل روزمره است و قصه در فضایی آپارتمانی می‌گذرد. این مجموعه تلویزیونی با زبانی شیرین به مسائل اجتماعی و خانوادگی می‌پردازد و روابط آدم‌ها با یکدیگر را در هر قسمت بررسی می‌کند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: شیوا، نویسنده وبلاگی به نام یادداشت‌های یک زن خانه‌دار است. او اتفاقات زندگی روزمره خود و اطرافیانش را در آن می‌نویسد و این تجربیات را با خوانندگان وبلاگش که در مورد نوشته‌های او نظر می‌دهند در میان می‌گذارد. داستان‌‌های این سریال در یک آپارتمان اتفاق می‌افتد که هر کدام از اعضای خانواده شیوا در یک طبقه آن زندگی ‌می‌کنند.

یادداشت‌های یک زن خانه‌دار را مسعود کرامتی کارگردانی کرده و نقش اصلی این سریال را شقایق دهقان بازی می‌کند و امیررضا دلاوری، بازیگر نقش همسر اوست. فلامک جنیدی، علی عامل‌هاشمی، فریبا جدیکار، محمود بهروزیان، مونا غمخوار، نعیم شیخ‌محبوبی، فاطیما حاجتی و پارسیا شکوهی بازیگران اصلی و امیرحسین رستمی، بیوک میرزایی، مهشاد مخبری و حشمت آرمیده نیز به عنوان بازیگران مهمان در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. فرناز رهنما و کاظم سیاحی نیز آخرین بازیگران سریال مسعود کرامتی هستند که به این مجموعه پیوسته‌اند.

امیر ادیب‌پرور، تدوین و صداگذاری این مجموعه را برعهده دارد و افشین عزیزی نیز ساخت موسیقی را انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها