پروژه ارتباطی جدید گوگل با عنوان «Faster» با بودجه 300 میلیون دلاری که با همکاری مجموعه شرکت های مخابراتی «East Asian» تامین خواهد شد، یک خط ارتباطی مستقیم بین ژاپن و آمریکا برقرار می کند که امکان مخابره اطلاعات را با حداکثر سرعت 60 ترابایت بر ثانیه در اختیار می گذارد.
کد خبر: ۸۱۷۱۲۷
پروژه جدید گوگل رونمایی شد

برای اجرای این پروژه باید شیاری به عمق یک خانه مسکونی در کف اقیانوس ایجاد شود و با استفاده از روباتی به اندازه یک اتومبیل، بیش از 6000 کیلومتر کابل که توسط یک کشتی باری بزرگ حمل می شود، درون این شیار قرار داده شود.

برای این منظور یک کشتی 145 متری به نام «Rene Descartes» در یک کارخانه تولید کابل در جنوب ژاپن حدود 000 9 کیلومتر کابل نوری به قطر دو سانتی متر را بارگیری خواهد کرد.

پس از اتمام کار بارگیری، قرار است کابل نوری با استفاده از نوعی سیستم جی پی اس موسوم به «differential GPS» که از دقت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین با بهره گیری از سیستم یک موقعیت یاب پویا، توسط یک روبات حفار 10 متری به نام «Eloid» که بیش از 30 تن وزن دارد، در محل مناسب در بستر اقیانوس جای گذاری شود.

این روبات غول پیکر به بازوهای بسیار توانمندی مجهز است که حدود 3 متر طول دارند و در کف اقیانوس شیاری را برای قرار دادن کابل ایجاد می کنند.

این روبات در عمق دو کیلومتری اقیانوس به خوبی عمل می کند و اطلاعات ویدیویی، سونار و سایر اطلاعات لازم را به عرشه کشتی ارسال می کند.

در جریان این کار، علاوه بر روبات حفار، یک وسیله نقلیه به نام Hector 6 نیز برای تنظیم محل کابل به کار گرفته خواهد شد. این وسیله نقلیه از را ه دور کنترل می شود و به دو بازوی روباتی مجهز است که امکان جابه جایی و تنظیم موقعیت کابل را در کف اقیانوس فراهم می کنند.

این پروژه چندی قبل آغاز شده و قرار است در سال آینده میلادی به بهره برداری برسد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها