امروزه با وجود این که وسایل متنوع پخت و پز مانند مایکروویو، کباب‌پز، بخارپز، آرام‌پز و سرخ‌کن جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده است، اما اجاق گاز همچنان اهمیت ویژه‌ خود را در یک آشپزخانه دارد؛ به گونه‌ای که تقریبا آشپزخانه‌ای را نمی‌توان بدون اجاق گاز تصور کرد.
کد خبر: ۸۱۷۰۸۱

از آنجا که این وسیله یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین اجزای آشپزخانه است، حتما هنگام خرید باید دقت شود امکانات اجاق گازی که انتخاب می‌شود بر اساس نیاز افراد باشد. به طور کلی انواع اجاق گاز به دو دسته اجاق گاز معمولی یا مبله و اجاق گاز توکار تقسیم می‌شود. اجاق گازهای مبله که از سالیان پیش تاکنون در آشپزخانه‌ها دیده می‌شود، به طور متوسط از حدود یک میلیون و 200 هزار تومان تا حدود پنج میلیون تومان بسته به امکانات، کارایی، نوع برند و دیگر ویژگی‌ها در بازار عرضه می‌شود. همچنین اجاق‌گازهای توکار که در سال‌های اخیر مشتریان نسبتا زیادی هم پیدا کرده است، اجاق‌گازهای جمع و جوری است که روی کابینت آشپزخانه نصب می‌شود و به طور میانگین از 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

نکانی برای خرید و نگهداری اجاق‌گاز

پیش از خرید اجاق‌گاز یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، اندازه‌گیری فضایی است که اجاق‌گاز باید در آن قرار بگیرد. از سوی دیگر، می‌توان اجاق‌گازها را به لحاظ اندازه به دو دسته تقسیم کرد؛ اجاق‌هایی که طول کمتر اما ارتفاع بیشتری دارند و اجاق‌هایی که از نظر طول بزرگ‌تر و ارتفاع‌شان کمتر است.

اجاق‌هایی که طول بیشتری دارند نسبت به گروه دیگر تعداد شعله بیشتر و قابلیت‌های بیشتری هم دارند. انتخاب میان این دو نوع به فضای آشپزخانه، میزان استفاده از گاز و استفاده از قابلیت‌های دیگر مانند جوجه‌گردان بستگی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها