با پیچیده‌تر شدن روابط و مسائل اقتصادی در دنیا و روشن‌تر شدن اهمیت بالای این شاخه از علم در کشورمان، هر سال بسیاری از افراد که قصد ورود به دانشگاه دارند، رشته اقتصاد را به عنوان مسیر علمی آینده خود انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۷۰۷۹

شاید برای خیلی از آنها که در دانشکده‌های مطرح اقتصادی کشور تحصیل می‌کنند واژه‌هایی نظیر طیف دانشگاه علامه یا طیف دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مکاتب اقتصادی داخلی واژه‌های غریبی نباشد. طیف دانشگاه شریف هم در سال‌های گذشته برای خودش اسم و رسمی کسب کرده و در یک وادی مستقل مشغول تربیت و تقدیم نیروهای تحصیلکرده به اقتصاد کشور است.اما سوال این است که این رقابت علمی در فراتر از مرزهای کشور چگونه است؟ لذا اگر دوست دارید بدانید در کدام دانشگاه‌های دنیا می‌توانید پشت میز قوی‌ترین کرسی‌های اقتصادی بنشینید، با ما همراه شوید. البته ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در رشته اقتصاد حتی اگر در بهترین دانشگاه دنیا هم انجام شود، تا زمانی که با شرایط و ویژگی‌های اقتصاد ایران تطبیق داده و بومی نشده باشد، نمی‌تواند گرهی از مشکلات اقتصادی کشورمان باز کند.

ام‌آی‌تی درصدر

در جدیدترین رتبه‌بندی بهترین دانشکده‌های اقتصادی دنیا، موسسه فناوری ماساچوست یا همان ام‌آی‌تی توانسته بالاترین درجه را به خود اختصاص دهد. دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد و مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های شیکاگو، پرینستون، برکلی، آکسفورد، کمبریج و ییل در این رده‌بندی جایگاه‌های پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.بدیهی است تحصیل در هر کدام از این دانشگاه‌ها شرایط خاص خود را از نظر علمی و نیز هزینه‌های آموزشی دارد که علاقه‌مندان باید پیش از هر گونه تصمیم‌گیری نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشند. حال شما خود را در کدام دسته می‌بینید؟ علاقه‌مندان به رشته اقتصاد، شیفتگان اقتصاد یا دیوانگان اقتصاد؟ در هر دسته‌ای که هستید پیش از بستن چمدان‌هایتان به این مساله توجه داشته باشید که بزرگ‌ترین اطباء اقتصاد کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی با اقتصادی در همین چارچوب، آنهایی بوده‌اند که علم روز اقتصاد را با الگو‌های بومی اقتصاد ایران مخلوط کرده و نسخه درمان متناسب تولید کرده‌اند.

‌جام‌جم

محمد رضایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها