توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ با واکنش جالب توجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مواجه شد.
کد خبر: ۸۱۷۰۴۷
واکنش عربستان و اسرائیل به توافق هسته ای

«بنیامین نتانیاهو» با اعلام اینکه توافق حاصل شده در وین یک اشتباه تاریخی است گفت: هر چه می توانم انجام می دهم تا از بلندپروازی های هسته ای ایران جلوگیری کنم.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ایران در آستانه کسب مجوز برای دستیابی به تسلیحات هسته ای است زیرا بسیاری از تحریم هایی که برای جلوگیری از رسیدن این کشور به تسلیحات هسته ای اعمال شده بودند لغو میشود.

نتانیاهو همچنین گفت: ایران «برنده تمام پول ها خواهد شد». مبلغی معادل صدها میلیارد دلار، که به ایران این امکان را می دهد سیاست های خود را در منطقه و جهان ادامه بدهد و این یک اشتباه بزرگ تاریخی است.

یک مقام سعودی نیز در واکنش به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ مدعی شد که این توافق تلاش ایران برای دستیابی به زرادخانه هسته‌ای را ناکام گذاشت.

این مقام سعودی در گفتگو با «رویترز» در واکنش به توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای غربی مدعی شد: به نظر امروز، یک روز خوب است زیرا تلاش های ایران برای دستیابی به زرادخانه هسته ای متوقف شد.

داماد های داعش "تابوت" شدند

عناصر گروهگ تروریستی داعش به تازگی در مکالمات خود برای خطاب قرار دادن عوامل انتحاری، از واژه "تابوت‌ها" به جای "دامادها" استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سومریه نیوز، دستگاه های بیسیم نیروهای عراقی مکالمه هایی از عناصر تروریست داعش شنود کرده اند که در آن داعشی ها برای خطاب قرار دادن عوامل انتحاری به جای "دامادها" از واژه "تابوت ها" استفاده می کنند؛ تا پیش از این داعشی ها عوامل انتحاری را به کنایه، داماد خطاب می کردند.

یکی از نیروهای داوطلب مردمی عراقی در این باره گفت: از طریق بیسیم متوجه شدیم که داعشی های انتحاری به تازگی برای خطاب قرار دادن یکدیگر به جای واژه داماد، از تابوت استفاده می کنند.

حزب حکمتیار پیوستن به داعش را تکذیب کرد

"حزب‌اسلامی" گلبدین حکمتیار به عنوان اصلی‌ترین جناح بانفوذ از شبه‌نظامیان افغان، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن آنها به داعش و اعلام بیعت با این شبه‌نظامیان تروریست را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر پیوستن حکمتیار به جنبش تروریستی افراطی موسوم به داعش صحت ندارد.

سخنگوی حزب اسلامی تاکید کرد: این مساله نادرست است. هیچ‌کدام از ما هیچ‌گونه بیانیه‌ای در حمایت از داعش در افغانستان و علیه طالبان افغانستان منتشر نکرده‌ایم.

از آنجایی که حکمتیار از حمایت شبه‌نظامیان وفادار در ولایت‌های شرقی افغانستان از جمله کنر و نورستان برخوردار است، هرگونه تغییر موضع وی و حرکت به سوی داعش می‌تواند به توسعه جاه‌طلبی‌های داعش در افغانستان و پاکستان کمک کند و آنها را به رقیبی برای شبه‌نظامیان طالبان تبدیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۰
۰
نتانیاهو كه دیوانه است و ارزش جواب ندارد. به این مقام بی غیرت سعودی هم می گوییم لطفاً حرف نزن برو شتر سواریت را بكن.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۰
۰
,عربستان ازاین توافق بسیار عصبانی است به همین دلیل این مطلب راگفته است پ
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
عربستان = رژیم صهیونیستی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها