کارشناس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به عوارض استفاده از برخی محصولات آرایشی هشدار داد.
کد خبر: ۸۱۷۰۲۷
هشدار به خانم ها برای استفاده از لوازم آرایشی چشم

دکتر رویا مرجانیان در مورد نحوره مصرف و خرید محصولات لوازم آرایشی، گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی قبل از ورود به بازار بایستی از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را اخذ نمایند. لذا، سازمان غذا و دارو شرایط تولید و مواد اولیه مورد مصرف در این محصولات را جهت در دسترس قرار گرفتن محصولات سالم مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

وی افزود: گاهی عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مصرف کنندگان منجر به آسیب سلامت فرد می شود. بر همین اساس، چند توصیه بهداشتی در خصوص نحوه استفاده از محصولات آرایشی چشم (ریمل و خط چشم)، ضروری به نظر می رسد.

مرجانیان گفت: تمامی محصولات را در شرایط تمیز نگهداری کنید. عدم رعایت اصول بهداشتی در زمان مصرف باعث می شود باکتری ها در محصولات از قبیل ریمل و خط چشم رشد کنند و باعث ایجاد عفونت در چشم شوند به طور مثال برس ریمل را روی میز قرار ندهید چون باعث آلودگی آن می شود، همیشه قبل از مصرف محصولات آرایشی چشم، دستهایتان را بشویید.

وی ادامه داد: هیچگاه به محصولات چشمی، آب یا بزاق دهان را اضافه نکنید چون باعث وارد شدن آلودگی به محصول شده و منجر به آسیب چشم می شود.

مرجانیان تاکید کرد: هیچگاه محصولات آرایشی چشم خود را با دیگران به صورت مشترک استفاده نکنید، در صورت استفاده مشترک از محصولات ممکن است میکروب از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود، همچنین از تسترهایی که در فروشگاه ها به طور مشترک استفاده می شود، خودداری کنید.

به گفته وی، هنگام حرکت ماشین هیچگاه از محصولات آرایشی چشم استفاده نکنید چون ممکن است توقف ناگهانی باعث ضربه توسط برس ریمل و آسیب به چشم شود.

مرجانیان افزود: محصولات مخصوص چشم را صرفا برای آرایش چشم استفاده کنید، هیچگاه خط لب را به عنوان خط چشم استفاده نکنید چون ممکن است آلودگی از لب به چشم منتقل شود. همچنین رنگ هایی که اجازه استفاده در محصولات لب را دارند ممکن است اجازه استفاده در محصولات چشمی را نداشته باشند.

وی اظهارداشت: اگر استفاده از یک محصول باعث التهاب و تحریک چشم شما شد استفاده آن را متوقف کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید. همچنین، در صورت داشتن عفونت چشم از مصرف محصولات آرایشی چشم خودداری کنید و تمامی محصولاتی که شما در این زمان استفاده کرده بودید را دور بیندازید. ضمن اینکه از مصرف محصولات آرایشی چشم در صورتی که پوست اطراف چشم شما ملتهب است، خودداری کنید.

کارشناس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی حتما از محصولات دارای مجوز سازمان غذا و دارو استفاده کنند و با توجه به اینکه تعداد محدودی رنگ مجاز برای استفاده در محصولات چشم وجود دارد، لذا برسی ها و کنترل در این خصوص با دقت و حساسیت خاصی صورت می گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها