آیا شما هم عاشق فیلم های دیزنی هستید و دوست دارید به سرزمین های رویایی آن سفر کنید؟ آیا می دانستید که برخی از این سرزمین های خیالی از مکان های واقعی الهام گرفته اند؟
کد خبر: ۸۱۶۹۶۸
این مکان‌ها در انیمیشن‌های دیزنی، واقعیت دارند + عکس

با ما همراه باشید تا مکان هایی را که در انیمیشن های دیزنی واقعیت دارند، شناسایی کنید.

1. پری دریایی کوچولو- Little Mermaid
کاخ پرنس اریک: Veytaux در سوئیس



شما نه تنها از زیبایی این کاخ که از زیبایی دریاچه اطراف اش نیز لذت خواهید برد. افراد مشهوری مانند شاعر انگلیسی تبار به نام لرد بایرون نام خودش را روی دیوار درونی این کاخ حک کرده است. این کاخ 4 حیاط و 40 اتاق و زندان هایی برای حبس مجرمان دارد.


2. سفید برفی- Snow White
قصر پادشاه: Alcázar de Segovia در سگوبیا اسپانیا


ساخت اولیه مشهورترین قصر اسپانیا در سال 1200 آغاز و در سال 1587 بخش هایی به آن اضافه شد. این کاخ دو حیاط و 12 اتاق خواب به سبک گوتیک- رمانسک دارد و بازدید از آن برای عموم آزاد است.


3. سیندرلا- Cinderella
قصر سیندرلا: قصر نوی‌شوان‌شتین در باواریا آلمان


این قصر که متعلق به قرن نوزدهم میلادی است توسط پادشاه وقت باواریا (بایرن) به نام لودویگ دوم (بایرن) ساخته شد و پس از مرگ وی به یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان تبدیل شد. این کاخ مجهز به سیستم تهویه و گرمایی است.


4. دیو و دلبر- Beauty and the Beast
روستا: آلزاس در فرانسه


آلزاس منطقه ای در فرانسه و در همسایگی آلمان و سوئیس واقع شده است. این مکان به خاطر خانه های رنگی اش شهرت دارد.


5. علا ءالدین
قصر علاءالدین: تاج محل در هندوستان



تاج ‌محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده ‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش، به نام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱میلادی در سفری جنگی به ‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده ‌است. خود شاه ‌جهان نیز بعدتر در همان ‌جا به خاک سپرده شد.


شهر علا الدین: بغداد کهن در عراق



بغداد یکی از غنی ترین شهر ها در دوران سیاه اروپا بود که به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب (این شهر کنار رود دجله قرار دارد) و حاصلخیزی آن، پایتخت عراق شده است. این شهر به دلیل فرم خاص اش که از طراحی های ساسانیان الهام گرفته است، به «شهر گرد» نیز شهرت دارد.


6. شیرشاه- Lion King
درخت کهن Rafiki: آدانسونیا در آفریقا


این درخت تا ارتفاع 25 متر هم رشد می کند و قادر به طول عمری 100 ساله است. آدانسونیا به دلیل فرم تنه آن مشهور است، گویی آن را برعکس کاشته اند. تنه بلند و بشکه مانند آن قهوه‌ای رنگ است و قطر آن به ۹ تا ۱۲ متر می‌رسد. اگر می خواهید از نزدیک با این گونه آشنا شوید، به جنوب آفریقا، جایی که کهن ترین و بزرگ ترین نوع آن وجود دارد، سفر کنید.


7. گیسوکمند- Tangled
کاخ پادشاهی: مون سن-میشل، نرماندی، فرانسه


مون سَن-میشِل جزیره‌ای است از نورماندی در کشور فرانسه که تقریباً یک کیلومتر با سواحل شمال غربی این کشور فاصله دارد و بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۹، تنها ۴۴ نفر در آن ساکن اند. این کاخ که در قرن 11 تا 16 ساخته شده، با ساختمان هایی مانند موزه، هتل، رستوران و بوتیک محاصره شده است که توریست های زیادی را به خود جذب می کند.


8. در جستجوی نیمو، Finding Nemo
پل بندرگاه سیدنی، استرالیا


حتما این صحنه از انیمیشن را دیده اید که بخشی از پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی در آن به چشم می خورد. این مکان یکی از جاذبه های توریستی استرالیا است. شما می توانید در آن قایق سواری، شنا، شیرجه و حتی در کناره های آن قدم بزنید.


9. بالا- Up
آبشار پارادایس: آبشار آنجل، ونزوئلا


این آبشار با ارتفاع ۹۷۹ متر که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد، جزو بلندترین آبشارهای موجود در جهان است، یعنی 15 برابر آبشار نیاگارا.


10. مولان- Mulan
شهر ممنوعه، پکن، چین


مکان های فیلم برداری شده در انیمیشن مولان انعکاسی از مکان های واقعی از شهر ممنوعه است. این شهر با دیوارهایی به دور آن محاصره شده است و 6 دروازه دارد. شهر ممنوعه شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی‌های تاریخی این کشور بشمار می‌آید. شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود.


11. گوژپشت نتردام- Hunchback of Notre Dame
کلیسای نتردام، پاریس در فرانسه


کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای تاریخی و معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این کلیسا معماری به سبک گوتیک فرانسه ساخته شده است.


12. پیتر پن- Peter Pan
بلومزبری، لندن، انگلستان



بلومزبری منطقه ای مسکونی و مجلل در لندن است که در آن می توانید از مکان هایی مانند موزه بریتانیا، کتابخانه بریتانیا، محوطه دانشگاه لندن و مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی بازدید کنید.


13. آتلانتیس: امپراتوری گم‌شده- Atlantis: The Lost Empire
آتلانتیس : انگکور وات، سیه‌م رئاپ، کامبوج


انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود، پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به‌امروز به‌خوبی حفظ شده هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساخت اش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می‌شود. این معبد با مساحت 208 هکتار، بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است. «انگکور وات» ترکیبی امروزی به معنای «پرستشگاه شهر» است.(برترینها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها