نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعهد، ایمان و شجاعت و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعریف شده و تعیین شده پای می فشارند.
کد خبر: ۸۱۶۹۶۳
تیم مذاکره کننده هسته ای بر اصول تعیین شده نظام پافشاری می کند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، افزود: در دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان های انقلاب بوده ایم و هستیم.

وی افزود: همچنین در سایه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان اخیر معظم له در دیدار مسوولان نظام در ماه مبارک رمضان ، تیم مذاکره کننده هسته ای ضمن پافشاری بر اصول نشان داده اند که می توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع و راه را برای آزادی ملت ها و خلق نظام های سیاسی مقتدر و مستقل همراه کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما ضمن تشکر و تقدیر از زحمات هیات مذاکره کننده هسته ای و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نتیجه مذاکرات تضمین کننده مصالح ملی و منافع ملت بزرگ ایران باشد.

ابوترابی فرد افزود: مجلس نیز از چارچوب وظایف قانونی خویش و مصوبه مجلس بر این مهم نظارت و وظایف قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

اقتدار ملی در وحدت و همدلی و در سایه رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه و پیشرفت و حتی رشد اقتصادی کشور در گرو تصمیمات درست و اقدامات دانش بنیان است و نه مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیراصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ کردن حجم دولت و دستگاه های اجرایی و رشد هزینه های اداری کشور.

ابوترابی فرد افزود: پیشرفت و توسعه یافتگی فرآیندی مطلقا درون زا است که ریشه در توانمندی های ملی دارد و رابطه با آن قدرت یا ابرقدرت نیست؛ هزینه کردن درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی نه تنها بر خلق اقتصاد بزرگ کمک نمی کند بلکه کشور را با چالش های جدی برای آفریدن اقتصاد مقاومتی روبه رو خواهد کرد.

وی افزود: البته ما نگاه جزیره ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی کنیم و اعتقاد راسخ داریم که ملت بزرگ ایران می تواند استفاده بایسته از ظرفیت های ملی خویش و استعدادهای انباشته و متراکمی که در اختیار دارد و با استفاده از نیروی انسانی عالم و توانمند می تواند راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ و رفاه ملت ایران هموار کند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان مردانی که دفاع مقدس را خلق کردند، همان رزمندگان سلحشوری که در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رسیدند، دریادلانی که ملت بزرگ ایران در تشییع پیکرهای پاک آنها ایستادگی خود را در کنار آنها و آرمان های آنها اثبات کرده اند ، همانا می تواند امروز راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کند.

ابوترابی فرد افزود: راه عزت و اقتدار ملی در وحدت و همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و خلق اقتصاد مقاومتی است که امیدوارم با استفاده بایسته از ظرفیت هایی که در فراروی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت و صفحه جدیدی که فراروی ملت عزیز گشوده خواهد شد ؛ گام های بلند ، استوار و مبتنی بر دانش و علم و تولید حداکثری و مصرف مدیریت شده را برداریم و ایران را در جایگاه وارسته آن قرار دهیم.

این سخنان ابوترابی فرد با شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» نمایندگان مجلس همراه شد.

ملت ایران با گذر همراه با اقتدار، عزت و ثبات قدم از تحریم های غیرانسانی عبور کرد

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران با گذر همراه با اقتدار، عزت و ثبات قدم از تحریم های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با ثبات قدم و با وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه های اسلامی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب عبور کرد.

ابوترابی فرد افزود: ملت بزرگ ایران مفتخر است که در سخت ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت، بزرگ ترین حماسه های ملی را خلق کرد و با حضور در راهپیمایی های بزرگ ملی از جمله روز جهانی قدس و 22 بهمن بر حقوق ملت بزرگ ایران پای فشرد و از حقوق هسته ای خویش دفاع و همچنین بر اصول و ارزش های انقلاب تاکید کردند.

وی ادامه داد: در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر خلق حماسه سیاسی بزرگف حماسه سال 1392 را با مشارکت حدود 73 درصد از مردم خلق کردند.

نایب رییس اول مجلس خاطرنشان کرد: همچنین با مدیریت برآمده از نگاه به اقتصاد مقاومتی راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصاد به رشد مثبت همواره کردند.

ابوترابی فرد یادآور شد: در همین دوران تحریم شاهد همدلی و همزبانی دولت و مجلس برای برون رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان های انقلاب بوده و هستیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها