سرکرده باند سارقان مسلح که به سه طلافروشی دستبرد زده بودند پس از محاکمه به 3500 روز زندان محکوم شد.
کد خبر: ۸۱۶۹۲۸
3500 روز زندان، مجازات سرکرده باند سارقان طلافروشی

به گزارش جام‌جم، اواخر سال 89 مرد طلافروشی در بابلسر در تماس با ماموران پلیس از دستبرد سارقان مسلح به مغازه‌اش خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران خود را به محل سرقت رساندند اما قبل از حضور پلیس، دزدان از محل متواری شده بودند.

مرد طلافروش درباره نحوه سرقت به ماموران گفت: دقایقی قبل سه مرد نقابدار وارد مغازه شده و پس از تهدید من با اسلحه کلاشینکف و کلت، طلاهای داخل ویترین را که 2.5 کیلوگرم بود، سرقت کردند. آنها سپس سوار یک خودروی پژو 405 مشکی شده و از محل فرار کردند. فقط توانستم شماره پلاک خودروی سارقان را یادداشت کنم.

ماموران ردیابی شماره پلاک را در دستور کار قرار دادند که در جریان تحقیقات متوجه شدند، خودروی پژو چند روز قبل در جنوب تهران سرقت شده بود.

در حالی که هیچ ردی از دزدان در دست نبود، اواخر تیر سال90 سرقت مسلحانه‌ای از یک طلافروشی در محله تهرانسر به پلیس گزارش شد.

دومین سرقت

با حضور تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی مشخص شد، سه مرد قوی‌هیکل با تهدید مرد طلافروش به مرگ موفق شدند 1.5 کیلوگرم طلا را سرقت و بسرعت از محل فرار کنند. مرد طلافروش مدعی شد سه عضو این باند با استفاده از یک خودروی پژو 405 از محل فرار کرده‌اند.

با بررسی سرقت این طلافروشی و طلافروشی بابلسر و استفاده از یک خودرو در هر دو سرقت و فاصله زمانی اندک بین دو سرقت، ماموران دریافتند اعضای یک باند، سرقت‌های مسلحانه سریالی از مغازه‌ها را آغاز کرده‌اند. به همین دلیل تحقیقات روی سارقان سابقه‌دار متمرکز شد اما تجسس در این شاخه به بن‌بست رسید.

سومین سرقت

دزدان مسلح در ادامه سرقت‌های خود اواسط مرداد 90 به یک طلافروشی در اسلامشهر دستبرد زدند. در این سرقت نیز اعضای یک باند با استفاده از سلاح و تهدید مردطلا فروش بیش از یک کیلوگرم طلا را به سرقت برده بودند.

پس از این سرقت، ماموران پلیس آگاهی تهران با انجام تحقیقات گسترده موفق شدند هویت یکی از متهمان به نام مصطفی 32 ساله را که سابقه سرقت داشت، شناسایی کنند.

دستگیری متهمان

با بررسی رفت و آمدهای او و شناسایی مخفیگاهش در جنوب غرب تهران، ماموران او را بازداشت کردند.

در ادامه با انجام تحقیقات ماموران توانستند علی و اصغر دو همدست متهم اصلی را در این سرقت‌ها شناسایی کنند. سه نفر دیگر نیز که در اجرای نقشه سرقت‌ها با این گروه همکاری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهمان به سرقت سریالی از طلافروشی‌ها، پرونده برای رسیدگی به دادگاه جزایی تهران فرستاده شد.

اعتراف در دادگاه

مصطفی سردسته باند در جلسه دادگاه با قبول سرقت مسلحانه از سه طلافروشی در تهران، بابلسر و اسلامشهر گفت: من با علی و اصغر دوست بودم و به دلیل بیکاری تصمیم به سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها گرفتیم، به همین خاطر خودروی پژوی سرقتی را از یکی از دوستانم به مبلغ 200 هزار تومان خریدم.

همچنین دو اسلحه کلاشینکف و کلت را از غرب کشور به مبلغ دو میلیون تومان خریدیم. اواخر سال 89 برای سرقت به بابلسر رفتیم و نزدیک غروب با خلوتی خیابان‌ها سوار پژو 405 شدیم و به محل سرقت رفتیم.

به عنوان مشتری وارد مغازه شدیم و با تهدید مرد طلافروش 2.5 کیلو طلا سرقت کرده و در میان راه خودروی پژو405 را در محلی پارک کرده و با پژوپارس خود به تهران بازگشتیم. بعد از موفقیت در سرقت اول تصمیم گرفتیم از طلافروشی تهرانسر نیز به خاطر کامل نبودن سیستم امنیتی‌اش سرقت کنیم که این نقشه را هم اجرا کردیم.

متهم 32 ساله در مورد سرقت از طلافروشی اسلامشهر هم گفت: آنجا را مهدی، مالخر طلاها به ما معرفی کرد و گفت می‌توانیم براحتی از آنجا سرقت کنیم. بعد از یک هفته زاغ‌زنی و زیرنظر گرفتن رفت و آمد مرد طلافروش، در یک فرصت مناسب از آنجا نیز مسلحانه سرقت کردیم. البته در هر سه سرقت یک تیر هم شلیک نکردیم و برای ترساندن طعمه‌ها با خود سلاح حمل می‌کردیم. طلاها را نصف قیمت به مردی به نام مهدی که مالخر طلا بود، می‌دادیم ‌و بعد هرچه پول به دست آورده بودیم بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

تهدید زن جوان برای ازدواج

در ادامه رسیدگی به این پرونده، زن جوانی از اصغر 30 ساله- یکی از اعضای باند- شکایت کرد. این زن در شکایتش گفت: اصغر از چند ماه قبل مزاحم من می‌شد و تهدید می‌کرد اگر از همسرم طلاق نگیرم و با او ازدواج نکنم مرا می‌کشد. به خاطر این که امنیت جانی نداشتم و با تهدیدهایش زندگی‌ام را خراب کرده بود جرات شکایت از او را نداشتم. وقتی متوجه شدم دستگیر شده، تصمیم گرفتم شکایت کنم.

اصغر نیز در دفاع از خود گفت: به او علاقه داشتم به همین خاطر خواستم از همسرش جدا شود، وقتی او قبول نکرد تهدیدش کردم. قاضی دادگاه پس از بررسی پرونده، سه عضو اصلی باند را به اتهام سرقت مسلحانه و نگهداری غیرمجاز اسلحه محکوم کرد. حکم مجازات نیز در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شد. بر اساس رای دادگاه، مصطفی سردسته باند به اتهام سرقت مسلحانه و نگهداری اسلحه به 3525 روز زندان محکوم شد و تا سال 1400 باید در زندان بماند. دو عضو دیگر باند نیز به شش سال زندان محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
۰
۰
بابا این چه حكمیه
AAA
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
آقای خبرنگار كه سایت در دست شماست اخبار را درست به آگاهی مردم برسانید . در خبر 3500 روز زندان برای سر كرده سارقان مسلح در دادنامه صادره، اولا اصغر متهم ردیف اول وسركرده باند میباشد متهم ردیف دوم مصطفی ومتهم ردیف سوم عباس نام دارد،لطفا سلیقه ایی اخبار را وارد سایت نكنید

نیازمندی ها