آخرین اخبار مذاکرات هسته ای وین

ظریف در توییتر: نیاز به چرخش نیست

محمد جواد ظریف در حساب توییتری خود نوشت اگر توافق هسته ای به دست آید ، بدان معنا است که همه در زمانی که میتوانستیم بازنده باشیم برنده بودیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۹۳
ظریف در توییتر: نیاز به چرخش نیست

ظریف نوشته است: «اگر توافق هسته ای به دست بیاید، پیروزی دیپلماسی به این معنی خواهد بود که همه در زمانی که می توانستیم بازنده باشیم، برنده بودیم. ساده و واضح: نیاز به چرخش نیست.»​

لاوروف : همیشه شانس و امید وجود دارد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: همیشه شانس و امید هست.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که ایا امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات هست ، گفت: همیشه شانس وامید وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه پیش از این با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرده بود. علاوه بر او، وانگ یی وزیر خارجه چین هم با همتای ایرانی خود گفت و گو کرده است.

پیش از دیدار لاوروف - ظریف ، وزیران خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی و معاونانشان و نیز دستیاران ویژه روسای جمهور ایران و آمریکا ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا مذاکره ای کمتر از یک ساعت داشتند.

رسانه های خارجی احتمال نشست وزیران ایران و 1+5 را مطرح کرده اند ولی تا این زمان هیچ چیز قطعی نشده است.

ظریف: کار امشب تمام نمی شود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال های پیاپی خبرنگاران گفت که کار امشب تمام نمی شود.

به درازا کشیدن بحث وزیران و معاونان ، خبرنگاران و عکاسان را هم بلاتکلیف نگهداشته تا جایی که امکان برنامه ریزی برای پوشش خبری را هم از انها گرفته است.

عصر دوشنبه ، محمد جواد ظریف برای دقایقی در بالکن هتل کوبورگ ظاهر شد. همین فرصت اندک برای خبرنگاران وعکاسان کافی بود که بپرسند امشب منتظر اعلام جمع بندی مذاکرات باشند یا نه.

از فاصله سه طبقه، صدای خبرنگاران به ظریف می رسید ولی صدای ظریف قابل شنیدن نبود. او با سر ودست اشاره کرد تا اینکه به وضوح گفت: نه ... نه.

کاخ سفید: اگربه توافق نرسیم تمدید خواهیم داشت

کاخ سفید در حساب توییتری خود اعلام کرد : اگر امروز به توافق نرسیم یک تمدید کوتاه مدت خواهیم داشت.

در مطلب کاخ سفید آمده است: یک تمدید کوتاه مدت خواهیم داشت برای توافق موقت که این توافق هم تازمانی معتبر خواهد بود که توافق نهایی حاصل شود.

آمریکا و اروپا تاکنون سه بار اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو را تمدید کرده که مهلت آن 13 جولای یعنی دوشنبه به سر خواهد رسید.

یک دیپلمات ایرانی در پاسخ به سوالی درباره تمدید مذاکرات گفت: روز سی ژوئن، سفرای هر هفت کشور در نامه مشترکی به مدیرکل آژانس، اعلام کردند که برنامه اقدام مشترک ژنو تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی افزود: بنابراین برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید آن باشد.

هیات های ایران و آمریکا مذاکره کردند

تیم های مذاکره کننده ایران و امریکا به ریاست محمد جواد ظریف و جان کری بعدازظهر دوشنبه مذاکره کردند.فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در جلسه حضور داشت.

در این مذاکره علاوه بر وزیران خارجه دو کشور، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر ا نرژی امریکا هم در این مذاکرات حضور دارند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا و هلگا اشمید که در دو روز گذشته برای جمع بندی مذاکرات جلساتی طولانی داشتند هم از دیگر شرکت کنندگان در این دور مذاکره بودند.حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و رابرت مالی دستیار ویژه اوباماهم در این نشست حضور داشتند.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که ظهر دوشنبه همراه با فرانک والتر اشتاین مایر مقابل کوبورگ در جمع خبرنگاران درباره مسائل یونان صحبت کرده بود وعده داده که عصر درباره ایران هم حرف بزند.

آسوشیتدپرس: تاکید ایران بر توقف غیرقانونی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای اش

دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند؛ ایران تاکید دارد در قطعنامه‌ شورای امنیت که قرار است درباره توافق هسته‌ای تصویب شود به نحوی مکتوب توصیف غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود.

این خبرگزاری به نقل از دیپلمات ها مدعی شده 3 موضوع اختلافی در مذاکرات باقی مانده است که شامل بحث تحقیق درباره فعالیت های ادعایی ایران، درخواست ایران برای رفع تحریم های تسلیحاتی و تاکید بر اینکه هر گونه قطعنامه شورای امنیت که قرار است توافق هسته ای را تایید کند باید به نحوی نوشته شود که توصیف غیرقانونی بودن فعالیت های هسته ای ایران متوقف شود.

دیپلمات ها اظهار امیدواری کرده اند تا آخر وقت دوشنبه یک توافق نهایی اعلام شود.

همزمان یک منبع آگاه در یکی از هیات های غربی در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران که بیش از دو هفته در شهر وین طول کشیده است، به پس از دوشنبه تمدید نخواهد شد.

اظهارات این مقام آگاه غربی در شرایطی است که مقام های جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بودند که احتمال تمدید مجدد مذاکرات به پس از ضرب الاجل تعیین شده 13 جولای وجود دارد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز پیش از این تاکید کرده بود که ایران می تواند تا هر زمانی که لازم باشد به مذاکرات ادامه دهد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت: مذاکرات به لحظات نفسگیر آخر رسیده است. هنوز برخی مشکلات وجود دارد. تا این مشکلات حل نشود نمی‌توان گفت به توافق رسیده‌ایم. قول حل موضوعات برای امشب یا فرداشب را نمی‌دهم.

مذاکرات ضرب الاجلی ندارد که نیاز به تمدید آن باشد

یک منبع نزدیک به مذاکرات تاکید کرد که نیازی به تمدید مذاکرات نیست چرا که برای آن رسما ضرب الاجلی تعیین نشده است.

یک منبع آگاه اعلام کرد روز ۳۰ ژوئن سفرا هفت کشور ( ایران، آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در نامه مشترکی به مدیرکل آژانس، اعلام کردند که برنامه اقدام مشترک ژنو تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی افزود: بنابر این برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید باشد.

ارنست:اگر گفت‌وگوها مفید باشد تیم مذاکره کننده آمریکا در وین باقی خواهد ماند

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اگر گفت‌وگوها مفید باشد تیم مذاکره کننده آمریکا در وین باقی خواهد ماند.

وی افزود که همچنان برخی موانع حل نشده باقی مانده است و آنها به مذاکره درباره موضوعات مهمی که هنوز باقی مانده ادامه می‌دهند.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات طی امروز، توافق موقت بار دیگر تمدید خواهد شد.

وی گفت: باراک اوباما به خوبی از جریان مذاکرات مطلع بوده و توسط سوزان رایس مشاور امنیت ملی از مذاکرات اطلاع پیدا می‌کند و از هفته گذشته تاکنون هیچگونه ویدیو کنفرانسی میان اوباما و هیئت مذاکره کننده در وین برگزار نشده است.

در عین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد: من انتظار ندارم که اعلام توافق هسته‌ای تا پس از آنکه پایتخت‌ها فرصت بازبینی آن را داشته باشند، اعلام شود.

سازمان ملل در انتظار برخاستن دود سفید از مذاکرات وین است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید مجدد بر حمایت کامل از مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: همه ما در انتظار برخاستن دود سفید از وین هستیم.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مورد دست یابی به توافق نامه هسته ای ابراز امیدواری کرد.

استفان دوجاریک با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل در جریان روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 قرار دارد و با دقت بسیار آن را دنبال می کند، افزود: این مذاکرات همواره مورد توجه سازمان ملل قرار داشته است.

سخنگوی سازمان ملل درپاسخ به خبرنگاران در مورد علت دخالت نکردن دبیرکل سازمان ملل در مذاکرات هسته ای ایران و1+5 گفت: با توجه به این اینکه مذاکرات در وین به مرحله بسیار حساسی رسیده است، دفتر دبیرکل سازمان ملل ضمن حمایت کامل از طرف های مذاکره کننده همچنان این مذاکرات را ترغیب می کند، ولی در حال حاضر برای مداخله در این مذاکرات برنامه ای در نظر گرفته نشده است. (ایرنا- مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
۰
۰
نیاز به چرخش نیست یعنی چه!؟؟ عنی سازی رو از 20 به 5 درصد آوردین، چرخش هم نباشد؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها