رئیس سازمان چای اعلام کرد: انبارهایی که چای‌ سنواتی (چای متعلق به سال‌های قبل) نگهداری می‌کنند، پلمب شدند و قرار است پس از فصل برداشت، این محصول غیرخوراکی را به کشورهایی که از آنها چای نمی‌خریم، صادر کنیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۴۲

این در حالی است که مجلس اخیرا در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص خود از عملکرد سازمان چای به ورود چای‌های غیرقابل مصرف به بازار اشاره کرده بود و ظاهرا این اقدام برای پاکسازی بازار چای از چای‌های متعلق به سال‌های قبل انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمدولی روزبهان اظهار کرد: از آنجا که امکان تولید موادی چون اسانس و دیگر موارد از چای سنواتی در داخل کشور وجود ندارد، صادرات به کشورهای غیرهمسایه و کشورهایی که از آنها چای وارد نمی‌شود، در دستور کار است. وی با بیان این که تبدیل چای‌ سنواتی به کمپوست امکان‌پذیر است، افزود: بخشی از این محصول قرار است به کمپوست تبدیل شود. روزبهان درباره میزان تولید چای خشک کشور نیز گفت: در حال حاضر میزان تولید چای در کشور حداکثر 15 درصد مصرف را جواب می‌دهد؛ بنابراین 85 درصد نیاز کشور به چای باید از طریق واردات تأمین شود. این در حالی است که در گذشته میزان واردات چای 35 درصد بود. رئیس سازمان چای افزود: برای جلوگیری از صدمه دیدن بازار داخلی، مجوزهای وارداتی با تأخیر صادر می‌شوند تا چای داخلی به فروش برسد و واردات تأثیری بر قیمت آن نگذارد. وی خاطرنشان کرد: با وجود این که چای باید از مبادی رسمی وارد شود نیمی از آن از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها