ایجاد مناطق قرق اختصاصی شکار می‌تواند مناطق چهارگانه محیط‌زیست کشور را حفظ کند، زیرا صدور مجوز شکار به این مناطق محدود می‌شود و حیات‌وحش کشور در مناطق دیگر حفظ خواهد شد. بحث ایجاد قرق‌های اختصاصی مدتی قبل در شورای عالی محیط‌زیست مطرح شد، اما ایراد‌هایی داشت چون تکالیف سازمان و قرقبانان به شکل کامل مشخص نشده بود.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۵

به همین دلیل یکی از موضوع‌های مهمی که در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و در قانون شکار و صید نیز به آن اشاره شده، در نظر گرفتن مناطقی خارج از مناطق چهارگانه محیط‌زیست به عنوان قرق‌های اختصاصی شکار است. در این طرح اولویت نیز کمک گرفتن از جوامع محلی است تا آنها با هزینه خود منطقه‌ای را حفظ کنند و جمعیت حیات‌وحش آن را افزایش دهند .

اکنون حدود شش منطقه در چهار استان برای ایجاد قرق اختصاصی شکار در نظر گرفته شده و با سازمان جنگل‌ها جلسات متعددی داشته‌ایم، قصد داریم در اولین فرصت این مساله را دوباره در شورای عالی محیط‌زیست کشور مطرح کنیم، زیرا پس از تصویب این مناطق در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌ گیرد.

سازمان حفاظت محیط‌زیست با توجه به تلاش این افراد برای حفظ منطقه قرق اختصاصی و افزایش حیات‌وحش به آنها مجوز شکار ویژه می‌دهد.

به این شکل این مجوز در اختیار شکارچیان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و منافع شکار به قرقبان‌ها که بومیان منطقه هستند، خواهد رسید.

علی تیموری

مدیر کل اداره حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها