مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ هنوز در وقت اضافه ادامه دارد و در این میان رسانه های غربی مدام با طرح گمانه زنی ها و شایعات سعی دارند افکارعمومی را حفظ کرده ودر زمان لازم جریان سازی خود را بکنند.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۲
مذاکرات هسته ای و جنگ روانی رسانه های بیگانه

به گزارش مهر، در این میان رسانه های غربی مدام و به تناوب با طرح گمانه زنی ها و شایعات مختلف سعی دارند افکار عمومی را در مشت خود نگه داشته تا در زمان لازم جریان سازی مد نظر خود را انجام دهند، چنانچه شبکه خبری «بی بی سی» (۱۳۹۴/۰۴/۲۱) از زبان دیپلمات های آمریکایی و ایرانی مدعی شد: «این مذاکرات ارزش آن را دارد تا ادامه یابد. اما بی تردید اتفاق بزرگی که قرار بود تا به این تاریخ بیافتد، هنوز نیفتاده است.»

لزوم فشار روانی بر ایران محوری است که شبکه «سی ان ان» آن را مطرح ساخته و نشان می دهد که رفتارها و گفتگوهای متناقض مقامات آمریکایی نیز در همین چارچوب و با هدف افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی و مذاکره کنندگان ایرانی در وین انجام می شود.

موضع مقامات و عملکرد مذاکره کنندگان ایرانی نشان داده است که آنها هدفی جز حل و فصل یک بحران تحمیلی و غیر ضروری بین المللی را ندارند. تلویزیون آلمان در گزارشی که از منطقه شمال کشور تهیه کرده؛ دیدگاه های برخی از کارخانه داران و شهروندان را جویا شده به نقل از آنها بر این اشتیاق تاکید و مدعی می شود که «جریان بشدت محافظه کار ایران معتقد است غرب در حال تحقیر مذاکره کنندگان ایرانی است.»

شبکه العربیه (۱۳۹۴/۰۴/۲۱) هم با رد پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای با ایران آن را ادعایی بیش نمی داند، زیرا به زعم گردانندگان این رسانه، ادامه مواضع متناقض طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای وین و سه بار تمدید مهلت مذاکرات، نشان می دهد که سخنان مقامات آمریکایی و ایرانی درباره پیشرفت مذاکرات دروغ بوده و آن طور که رخدادها نشان می دهد این مذاکرات با مانع روبروست.

به نظر می رسد که دستگاه رسانه ای نظام سلطه که از تحقق و به کرسی نشستن منطق روشن جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات به شدت نگران است، بنا به دستور، تمام تلاش خود را برای انحراف از این مسیر انجام می دهد، موضوعی که البته این بار در وین آنچنان که پیش بینی می کردند نتیجه نداده و در بسیاری از موارد مقهور رسانه های جریان ساز ایرانی و حامی ایران شده اند.

چرا سندی از تقلب ارائه نمی‌‌کنند

آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از اینکه احمدی‌نژاد توجه لازم را به کلاس اخلاق نداشت، گفت: آنگونه که شهید رجایی به مباحث اخلاقی دل می داد و مطلب را دنبال می کرد، آقای احمدی نژاد چنین احساس نیازی نمی‌کرد و در برخی موارد ممکن بود از مشایی بیشتر از بنده و امثال آقای آقاتهرانی، تاثیر بگیرد. متاسفانه ایشان در اکثر مواقع بعد از اینکه کلاس تمام می‌شد، به هیئت دولت می‌رسید.

وی با بیان اینکه برخی ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند در حالی که سندی نداشتند، گفت: خب حالا که 2 سال است کشور دست شما چرا هیچ سندی ارائه نمی‌کنید؟؛ شماها که مسکن مهر و خانه‌دار شدن مردم را ندیده‌اید چطور می‌گوید تقلب در انتخابات را دیده‌ایم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره هاشمی رفسنجانی نیز گفت: نباید برخی حرف‌های آقای هاشمی را شنیده و برخی دیگر را نشنیده بگیریم درباره آن نامه بدون سلام که در سال 88 خطاب به رهبر معظم انقلاب نگارش شد هاشمی عجله کرد اما اینکه برخی می‌گویند ایشان قصد داشت با این کار به انقلاب ضربه بزند، درست نیست.

آیت‌الله حائری شیرازی در پاسخ به سوالی درباره تحریف امام، تصریح کرد: اولا باید بگویم در رابطه با امام و خط مشی آن باید تنها حرف رهبر حجت است. ما نمی‌دانیم چرا برخی اینگونه صحبت می‌کنند. فرض بر اینکه آنچه درباره امام می‌گویند همان باشد که آنها گفته‌اند. خب امروز حرف چه کسی حجت است؟ امروز تنها حرف و مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی حجیت دارد.

کنگره آمریکا ،مخالف توافق هسته ای

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، هرگونه توافق هسته ای با ایران با مخالفت شدید در کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم کریستینا پترسون نوشت، رهبران جمهوری خواه ، ادعا کردند هرگونه توافق هسته ای با ایران با مخالفت شدید کنگره که تحت کنترل جمهوری خواهان است، مواجه خواهد شد.

چند هفته است که جمهوری خواهان از باراک اوباما رئیس جمهور و دیپلمات های تیم آمریکایی خواسته اند مذاکرات را که هدف آن جلوگیری از تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی است را ترک کنند. در شرایطی که مقامات ارشد روز یکشنبه وارد مرحله حساس مذاکرات هسته ای با ایران شدند، رهبران جمهوری خواه گفتند تردید دارند توافق نهایی مورد قبول اکثر جمهوری خواهان باشد.

بی‌آبی مردم کوزوو از ترس داعش

به دنبال توطئه گروه تروریستی داعش، دهها هزار نفر از مردم کوزوو با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، به دنبال قطع آب "پریشتینا" پایتخت کوزوو دهها هزار نفر از مردم با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو شده اند.

مقامات کوزوو اعلام کردند آب پایتخت از روز شنبه به دلیل احتمال مسمومیت بوسیله گروه تروریستی داعش قطع شده است. پلیس اعلام کرد تاکنون 5 نفر از افراد مرتبط با این توطئه بازداشت شده اند. آزمایش منابع آب آشامیدنی همچنان ادامه دارد؛ اما شبکه الجزیره اعلام کرد هیچ اثری از مسمومیت در این منابع دیده نشده است.

چند روز پیش حامیان گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی مدعی شدند مخزن آب "پریشتینا" را مسموم کرده اند. مقامات امنیتی کوزوو اوت (مرداد) سال گذشته بیش از 40 نفر را بازداشت کردند. بازداشت این افراد با هدف جلوگیری از پیوستن آنان به گروه های درگیر جنگ داخلی سوریه انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها