کنجکاو بودم که لحظه مرگ یک نفر را ببینم!

جزییات دستگیری قاتل بی رحم زنجانی +عکس

قاتل: بعد‌‌ها فهمیدم مقتول بی‌گناه بوده است

پایان 7 سال زندگی مخفیانه قاتل بی‌رحم

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: فردی که بر اساس یک سوءتفاهم اقدام به قتل فردی در یکی از شهرهای غربی کشور کرده و در مدت 7 سال به صورت ناشناس و با اسامی مستعار در کرج زندگی می‌کرد از سوی ماموران پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۶۶۸۰
پایان 7 سال زندگی مخفیانه قاتل بی‌رحم

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه در خصوص دستگیری یک قاتل فراری بنام «ش» به پلیس آگاهی استان البرز پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به محتویات پرونده و اظهارات شاکی و تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که مقتول به نام «ن» 55 ساله در تاریخ 21 شهریور 87 هنگامی که عازم زادگاهش بود در بین راه مورد کمین چند نفر ناشناس قرار گرفته و با اصابت چند گلوله به قتل می‌رسد.

سرهنگ گل‌صباحی گفت: تحقیقات قضایی و پلیسی از همان زمان وقوع قتل در شهرستان مورد نظر آغاز اما با توجه به فرار متهم اصلی و ناپدید شدن همدستان وی روند دستگیری قاتل را وارد مراحل پیچیده‌ای کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، شناسایی و دستگیری قاتل فراری طی این سال‌ها در دستور کار تمام یگان‌های انتظامی و اطلاعاتی استان مورد نظر بود، اما با توجه به متواری بودن متهم، شناسایی و دستگیری قاتل را با مشکلاتی مواجه می‌کرد تا اینکه در سال 90 با تلاش ماموران اطلاعاتی و قضایی کرمانشاه ردی از متهم در شهرستان کرج شناسایی شد بنابراین جهت بررسی موضوع و اطمینان از فرار قاتل به شهرستان کرج با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پرونده نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه جهت پیگیری به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع و در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: مراجعه به بانک‌های اطلاعاتی متهمان سابقه‌دار و انجام تحقیقات نامحسوس کارآگاهان اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی نتیجه‌ای در خصوص به دست آمدن سرنخی از متهم حاصل نکرد تا اینکه یکی از بستگان متهم در یکی از مناطق کرج شناسایی و مشخص شد که فردی به نام «س- پ» با مشخصات ظاهری قاتل اما با اسامی مستعار در کرج زندگی می‌کند.

وی اظهار کرد: پس از شناسایی محل سکونت فرد مذکور در یک مجتمع مسکونی آپارتمانی، محل موصوف به مدت 48 ساعت تحت مراقبت ماموران قرار گرفت تا اینکه متهم پس از محاصره کامل محل و انجام تدابیر امنیتی و انتظامی در نیمه‌های شب و طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و در هنگام دستگیری به منظور رهایی از مجازات قانونی پیشنهاد رشوه به مبلغ 100 میلیون ریال به ماموران را داد که با صحت عمل ماموران رشوه پیشنهادی رد و موضوع صورتجلسه شد.

سرهنگ گل‌صباحی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با دلایل و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر قتل «ن» اعتراف کرده و در تشریح جزییات حادثه گفت: چندی پیش به دلیل ضرب و جرح پدرم توسط مقتول و به استناد سخنان پدرم، در پی یک انتقام جویی شخصی با تهیه اسلحه و کمین در مسیر عبور این فرد، با شلیک چند گلوله او را از پای درآورده و اقدام به فرار کردم اما بعدها مشخص شد که موضوع ضرب و شتم پدرم کار مقتول نبوده و فقط به عنوان پاپوشی برای انتقام جویی یک از اقوامم از نامبرده صورت گرفته است.

متهم پس از ارتکاب جرم بلافاصله متواری و پس از آن به مدت 7 سال به صورت مخفیانه در کوه‌های اطراف کرمانشاه، اراک، اسلامشهر، شهریار و سپس با نام‌های مستعار به صورت آزادانه به همراه خانواده‌اش در کرج زندگی می‌کرده است.

متهم جهت ادامه تحقیقات و ادامه روند قضایی پرونده به استان کرمانشاه منتقل شد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها