زندگی واقعی با سریال‌ها، داستان‌ها و افسانه‌ها خیلی فرق می‌کند. هر چند که همه اینها را از روی واقعیت می‌نویسند و می‌سازند و احتمالا حتی افسانه‌ها هم در واقعیت ریشه دارند، اما واقعیتی که شاخ و برگ گرفته و دستکاری شده است و حال با چیزی که اول وجود داشته خیلی فرق می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۵۸۹

مشکل اینجاست که ما از بچگی به داستان سیندرلا دل بستیم و با سفیدبرفی رویاپردازی کردیم و در همه آنها شخصیت خوب داستان، اگر مهربان بود، زیبا هم بود و شاید همین امر باعث شده است که این روزها عمل‌های زیبایی آمارش خیلی بالا باشد. شاید ما فکر می‌کنیم زیبایی و خوشبختی با هم مساوی است، در حالی که عشق ماندگار، اسیر این‌گونه ظواهر نخواهد شد. برای آن‌که یک معشوق موفق باشید به چیزی بیشتر از دماغ سربالا نیاز دارید و به اصطلاح هزار نکته در این کار و بار دلداری است.

یکی از دلایل زیاد شدن طلاق این است که ما یادمان می‌رود که زندگی زناشویی، کارتون سفیدبرفی نیست و داستان، تازه از زمانی آغاز می‌شود که دو نفر زیر سقف مشترک می‌روند.

اگر دوست دارید خوشبخت باشید و آرامش را مهمان قلبتان کنید، باید بدانید همسرداری یکی از فنونی است که نیاز به مهارت‌های تخصصی دارد؛ مهارت‌هایی که متاسفانه در مدرسه و دانشگاه نمی‌آموزید. برخی از شما این شانس را دارید که این مهارت را به‌صورت مشاهده‌ای از والدین و اطرافیان یاد بگیرید و برخی اتفاقا معلم‌های بدی در این زمینه در اطرافشان وجود دارد. والدینی که بعد از سال‌ها زندگی مشترک هنوز به فصل تفاهم نرسیده‌اند و دیدن زوج‌هایی که زن‌سالار یا مردسالار بوده و این موضوع را باعث مباهات خود می‌دانند، می‌تواند تاثیر بدی بر زندگی مشترکتان داشته باشد.

شما به عنوان یک انسان، با داشتن قدرت انتخاب، می‌توانید یک زندگی تلخ، پرتنش و شاید هم سرد و بی‌تفاوت را انتخاب کنید و از طرف دیگر می‌توانید یک زندگی سراسر عشق و آرامش را برای خودتان و همسرتان بسازید.

دقت داشته باشید که گفتیم: بسازید! خوشبختی موهبتی نیست که از آسمان به دامان شما بیفتد. البته خداوند متعال مهر و علاقه زن و شوهر را در همان ابتدا به قلب هم می‌اندازد و این بزرگ‌ترین هدیه ازدواج شماست. می‌توانید از این کشش و جاذبه، استفاده کنید و با یک برنامه‌ریزی، این سرمایه را هر روز افزایش دهید یا می‌توانید با اشتباه‌های مکرر و درس نگرفتن از نتایج خطاهایتان روزبه‌روز از اصل سرمایه استفاده کنید تا تمام شود.

این را فراموش نکنید که وقتی قدم به منزل مشترکتان می‌گذارید، در حقیقت قدم به دنیای ناشناخته‌ای گذاشته‌اید که با منزل پدری بسیار متفاوت خواهد بود. این تفاوت‌ها در ساعت ناهار و شام و اندازه خانه نیست بلکه شما دیگر «مرد یک زندگی»، یا «خانم یک خانه» هستید. در حقیقت وارد یک حرفه شبانه‌روزی و سخت شده‌اید و همان‌طور که در بالا اشاره شد، مهارت‌های تخصصی خود را نیاز دارید.

برای آن که کارتان کمی راحت‌تر شود و یک زندگی واقعی اما عاشقانه را بسازید یک روش رفتاری به شما پیشنهاد می‌دهم. هرکدام از شما یک برگه کاغذ بردارید. بالای یکی از این کاغذ‌ها بنویسید: مرد یک زندگی باید... و بالای یکی از کاغذ‌ها بنویسید: خانم یک خانه باید...

آن‌وقت این کاغذ‌ها را به صورت برعکس پر کنید. یعنی آقا بنویسد که خانم خانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و خانم هم قسمت ویژگی‌های مرد زندگی را پر کند.

قرار بگذارید هرکدام ده مورد بنویسید و تحویل طرف مقابل بدهید. به این صورت هر کدام از شما با رویاهای شریک زندگی‌تان و توقعات او از همسر خود آشنا می‌شوید.

خیلی مهم است که ما بدانیم همسرمان چه چیزی را دوست دارد. درست مثل این‌که بخواهیم به دنبال گنجی برویم؛ اگر نقشه‌ای در دست داشته باشیم، کارمان بسیار راحت‌تر می‌شود، اما اگر بخواهیم از روی تصورات خود پیش برویم به نتیجه نخواهیم رسید.

نقشه قلب همسر شما ارزشمندتر از تمام نقشه‌های گنج دنیاست و ارزش آن را دارد که به خاطر پیدا کردن آن غرورتان را کنار بگذارید و از او بخواهید خواسته‌هایش را بیان کند.

در مقابل رویاهای او جبهه نگیرید و طوری برخورد نکنید که انگار انتقادی به رفتار فعلی شما دارد. او خیلی ساده و صمیمی فقط خواسته‌هایش را بیان کرده. شما را همین‌طور که هستید دوست دارد، اما شما از او خواسته‌اید تا کمکتان کند به هم نزدیک‌تر شوید.

از طرفی وقتی رویاهای خود را می‌نویسید، لطفا شوهرخواهر یا همسر دوست‌تان را الگو قرار ندهید و طوری ننویسید که همسرتان فکر کند او و شخصیتش را هدف گرفته‌اید و خوبی‌های دیگران را برایش بزرگ می‌کنید. خوب است که آخر فهرست انتظاراتتان یک جمله عاطفی هم بنویسید، مثلا: این 10 رویای من خیلی‌هایش با تو محقق شده است که به‌خاطر آن خدا را شکر می‌کنم.

بگذارید زندگی‌تان مانند افسانه‌ها شود. همه ما استحقاق یک عمر زندگی عاشقانه را داریم، اما با لجبازی، غرور و گاهی ناآگاهی خودمان را از این موهبت محروم می‌کنیم.

زندگی، سریال و فیلم سینمایی نیست، می‌تواند از آنها خیلی زیباتر باشد و آرزوی ما برای شما یک چهاردیواری افسانه‌ای است.

ندا داودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها