تابستان است و فصل گرما و تعرق. اگر پوستی خشک دارید، گرمای این فصل می‌تواند برای پوست‌تان مفید باشد، اما صاحبان پوست چرب بیش از پیش با چربی مشکل پیدا می‌کنند. آفتاب می‌تابد، وجودشان را سراسر گرما می‌کند و قطرات عرق را روی پوست روغنی آنها جاری می‌کند. براستی چه باید کرد؟ گاهی اوقات تحمل این وضعیت غیرممکن می‌شود. بالاخره باید راهی برای تعدیل این وضع وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۶۵۸۸

بله، وجود دارد. آن هم نه یک راه، بلکه چند راه از نوع آسان و شدنی. ما امروز می‌خواهیم چند روش راحت را برای شمایی که پوست چرب دارید ارائه کنیم تا با به کار بستن‌ آن از پوست‌تان محافظت کنید.

شیر: این مایع شفابخش براحتی می‌تواند به نجات پوست چرب شما بشتابد. روزی دو مرتبه کمی پنبه را آغشته به شیر کنید و آن را روی پوست‌تان بکشید. اگر احساس می‌کنید پوست‌تان به تمیز کردن بیشتری احتیاج دارد، در ابتدا چند قطره آبلیموی تازه به پنبه اضافه کنید.

پرتقال: کنستانتره پرتقال حاوی مقدار بالایی ویتامین C است و به همین دلیل فایده فراوانی به پوست می‌رساند. یک پرتقال درست را از وسط قاچ کنید و آب نیمی از آن را بفشارید و داخل کاسه بریزید. پنبه را آغشته به آب پرتقال تازه‌تان بکنید و آن را روی صورت‌تان بکشید. اجازه دهید آب پرتقال به مدت 15 دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند و بعد از گذشت این مدت، صورت‌تان را بشویید.

زردچوبه و صندل: ماسک زردچوبه و صندل برای پوست و موی شما مفید است. پودر صندل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و با افزودن مقداری آب به آن، خمیری غلیظ درست کنید. می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه هم به این خمیر بیفزایید. خمیر را روی پوست صورت و سر بمالید و پس از ده دقیقه بشویید.

آلوئه‌ورا: اگر جزو آن دسته افراد باسلیقه هستید که آلوئه‌ورا را خودتان پرورش می‌دهید، جدا به شما تبریک می‌گوییم، زیرا یک داروخانه کامل را در گلدان‌تان دارید، اما اگر اهل گل و گلکاری نیستید هم ناامید نباشید، زیرا برگ آلوئه‌ورا در اکثر داروخانه‌ها و عطاری‌ها پیدا می‌شود. برگ را برش بزنید تا ژل لطیف و شفاف از آن خارج شود. آن ژل را داخل یک کاسه بریزید و با نوک انگشتانتان تا آنجا که می‌توانید به هم بزنید. سپس ژل را روی صورت و موهایتان قرار دهید و به مدت ده دقیقه به همان حالت رها کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، سر و صورت‌تان را بشویید و از این تنفس پوست و مو لذت ببرید.

عسل: عسل بویژه در مورد مو خیلی خوب جواب می‌دهد. یک سفیده تخم‌مرغ را با دو قاشق سوپخوری عسل و کمی آب ولرم مخلوط کنید و به‌هم بزنید. سپس خمیر به دست آمده را روی پوست سرتان بمالید و با انگشتانتان ماساژ دهید تا به همه نقاط آن برسد. پس از گذشت دو ساعت، سرتان را بشویید.

آب: پنبه را آغشته به آب ولرم کنید و به تمام صورت بمالید تا آلودگی از روی تمام منافذ پوست‌تان پاک شود. سپس تکه‌ای یخ از فریزر دربیاورید، آن را داخل پارچه‌ای نازک قرار دهید و روی صورت‌تان بکشید تا منافذ بسته شود. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا پس از یک هفته تغییراتی مثبت را روی پوست‌تان مشاهده کنید.

تخم‌مرغ و لیمو: مخلوط زرده تخم‌مرغ و آب لیموترش معجونی فوق‌العاده برای پوست سر شماست. دو زرده تخم‌مرغ را با کنستانتره دو لیموترش ترکیب کنید و آن را به مدت یک ساعت روی پوست سرتان قرار دهید. سپس آن را بشویید.

چای کیسه‌ای: چای کیسه‌ای مصرف شده را به صورت ضربه‌ای به تمام نقاط صورت‌تان بمالید. اسیدتنیک موجود در آن، آسیب‌های وارد‌شده به پوست را رفع و منافذ بسته پوست را نیز تمیز می‌کند.

گلاب: پنبه را به گلاب آغشته کنید و به مدت یک ماه، روزی یک بار آن را به تمام صورت‌تان بمالید. گلاب هم شدت چربی پوست را کاهش می‌دهد و هم حس خنک‌بودن به پوست می‌بخشد.

نکاتی برای کاهش چربی پوست

ـ رژیم غذایی‌تان باید سرشار از سبزیجات باشد. برای کنترل کردن چربی پوست، روزانه بین هشت تا 10 لیوان آب بنوشید.

ـ گهگاه پنبه را آغشته به آب گرم کنید و آن را به تمام نقاط صورت‌تان بمالید، اما این کار را به طور مرتب انجام ندهید.

ـ بعضی وقت‌ها پنبه را در ترکیب آب لیموترش و آب گرم فرو ببرید و آن را به پوست صورت‌تان بکشید تا چربی اضافه از روی پوست‌تان برداشته شود. سپس پنبه دیگری را آغشته به گلاب خنک بکنید و آن را روی پوست‌تان بمالید تا منافذ پوست سفت شود.

ـ روغن زیتون جزو بهترین آب‌رسان‌ها به پوست است. این ماده مفید، چربی پوست را نیز کنترل خواهد کرد.

ـ از مصرف غذاهای حاوی قند، نمک و چربی بپرهیزید. نان‌های صنعتی نیز برای پوست چرب مفید نیست. اگر براستی پوستی فوق‌العاده چرب دارید، مصرف لبنیات را نیز محدودتر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها