در روایتی از معصوم (ع) آمده کسی که مردم را هدایت و راهنمایی کند به امر خیر، فضیلتی که خداوند به او عطا می‌کند به مانند فردی است که آن کار خیر را انجام داده است. باید خسته نباشید گفت به کسانی که در سازمان صداوسیما با فراهم کردن شرایط متفاوت، مردم را به سمت ارزش‌ها راهنمایی می‌کنند. اصولا یکی از وظایف حکومت دینی همین است.
کد خبر: ۸۱۶۵۵۱
راهنمایی مردم به سمت ارزش‌ها

رسانه ملی این توفیق را داشته که با برنامه‌های معارفی مردم را به اردوگاه توحید دعوت کند و با آثار اجتماعی حس نوعدوستی را بین مردم ترویج داده و از درد و غم یکدیگر آگاه سازد و البته داوطلبان را ساماندهی و سازماندهی کند برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه.

در هر دوی این زمینه‌ها سازمان صداوسیما موفق عمل کرده و توفیق داشته است. فراموش نکنیم یک مثقال کار نیک هم در پیشگاه خداوند گم نخواهد شد.

برنامه‌های خیرانه تلویزیون البته در کنار کمک به مردم آسیب‌پذیر و نیازمند باید مردم را دعوت کند به اردوگاه توحید، وحدت، ولایت، نوعدوستی و نوع‌خواهی. این مهم مدنظر قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) هم هست.

سازمان صداوسیما تا به امروز در زمینه فراهم آوردن بسترها برای کمک به نیازمندان در حد وسع و بضاعت اقدامات مناسبی داشته است، اما اگر از افراد زبده، خبره و کارشناس در ساخت برنامه‌های اینچنینی استفاده شود، به طور قطع حاصل کار بهتر خواهد شد و برکات و نتایجش دامان همه امت اسلام را خواهد گرفت.

اثر وضعی‌اش هم همدلی و همزبانی میان مردم خواهد بود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست.

درباره چگونگی مصرف و هزینه اعانات و کمک‌های جمع‌آوری شده هم باید در ابتدا دقت داشت با چه نیت و هدفی جمع‌آوری شده تا دقیقا در همان راهی هزینه شود که مدنظر خیران بوده است. در عین حال، رسانه ملی هم می‌تواند کمبودها و نارسایی‌های جامعه را شناسایی کرده و با مردم درمیان بگذارد و از آنها در رفع و رجوع‌شان استمداد بطلبد.

پس از گردآوری کمک‌ها هم می‌توان براساس نیازهای جامعه برایش یک اولویت‌بندی صورت بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد در هر زمینه‌ای که ورود شود، منشأ خیر خواهد بود.

به طور مثال، آزادی افرادی که از قید و بند زندان خلاصی یافته‌اند، بازگشت نشاط، سرور، امید و زندگی را به قسمتی از بدنه آسیب‌پذیر جامعه به‌همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری - کارشناس برنامه‌های معارفی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها