نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با استعفای دسته‌جمعی، صحن علنی مجلس را ترک کردند.
کد خبر: ۸۱۶۵۳۰

رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ هدف از این استعفای دسته‌جمعی را که به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شده است، اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کرد.

زارع با بیان این‌که وزیر کشور بدون مشورت امام جمعه،‌ اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس، استاندار جدید فارس را منصوب کرده است، افزود: به علت این اقدام، 18 نماینده استان فارس با استعفا از نمایندگی، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

وی همچنین گفت: طرح استیضاح وزیر کشور نیز از سوی این نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شده است.

همچنین نبی‌الله احمدی از دیگر نمایندگان استان فارس با اشاره به طرح استعفای نمایندگان این استان گفت: عملکرد وزارت کشور در نحوه معرفی دو گزینه برای تصدی استانداری فارس، علت این استعفاست. وی افزود: وزیر کشور در جلسه رای اعتماد وعده داد استانداران را با هماهنگی نمایندگان، ‌ائمه جمعه و امامان جماعت استان‌ها انتخاب خواهد کرد؛ ولی این روال در جریان معرفی استاندار جدید فارس عملی نشد.

نوذر شفیعی، نماینده ممسنی در مجلس هم در گفت‌وگو با ایلنا در تشریح جزئیات استعفای نمایندگان استان فارس، گفت: طبق توافق قبلی قرار بود طی هماهنگی میان وزارت کشور، مجمع نمایندگان استان فارس و روحانیون این استان، استاندار انتخاب و معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم این توافق، در معرفی استاندار فارس توجهی به صحبت‌های گذشته نشد و بدون مشورت با نمایندگان استان، فرد مورد نظر وزارت کشور برای استانداری فارس معرفی شد.

شفیعی همچنین گفت: استعفای نمایندگان برای ابراز مخالفت صورت گرفت و طبیعتا به مجلس برمی‌گردیم.

از سوی دیگر حسینعلی‌امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان این که استاندار فارس هنوز منصوب نشده است و همچنان منتظر تائید نهایی فرد پیشنهاد شده در هیات دولت هستیم، گفت: فرد پیشنهادی به دولت برای استانداری فارس دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و کارنامه قابل قبولی دارد. وی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این فرد دارای سابقه درخشان است و در مسئولیت معاون وزیر موفق بوده و همچنین نشان سازندگی را دریافت کرده است.

وی با تاکید براین که وزیر کشور برای تمامی انتصاب‌ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می‌کند، گفت: استعلام‌های لازم برای فرد پیشنهاد شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ شده و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است.

قائم‌مقام وزیرکشور افزود: گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس به هیات دولت هیچ‌گونه سابقه افراطی‌گری ندارد.

برخی سایت‌ها از سید محمدعلی افشانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس اسم برده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها