وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به وزارت صنعت برای افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۵

طبق بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام، کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر، پنیر و ماست) و انواع کالاهای یارانه‌ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) امسال تا سقف 6 درصد (صرفا بر اساس سهم هزینه‌های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تائید سازمان مذکور (هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.‎

به این ترتیب با وجود درآمد ثابت بیشتر مردم و در حالی که آثار افزایش اخیر قیمت بنزین هنوز باقی است، مردم باید گرانی دوباره‌ای را تحمل کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار کرد: بخشنامه محمد شریعتمداری به وزارت صنعت ابلاغ شده و بر این اساس افزایش 6 درصدی قیمت کالاهای اساسی به دلیل رشد هزینه‌های تولید از محل دستمزدها و هزینه انرژی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی توضیح داد: هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها در سازمان حمایت وظیفه اصلی این کار را بر عهده دارد و اگر لازم باشد آنها می‌توانند در مورد تغییر قیمت کالاهای اساسی تصمیم‌گیری کنند. نعمت‌زاده ادامه داد: این هیأت قیمت کالاهای اساسی را مورد به مورد بررسی و تعیین خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولیدکنندگان با ابلاغ بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور می‌توانند خودشان برای افزایش 6 درصدی قیمت اقدام کنند، گفت: خیر، این افزایش قیمت باید به تصویب سازمان حمایت برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها