دستیاران صرب کواچ، نگرانی اهالی والیبال را در بازی‌های آینده دامن می‌زنند

پیشرفت موشکی با یک تبصره

تیم ملی والیبال ایران با این‌که از راهیابی به مرحله فینال لیگ جهانی بازماند، اما از بابت حضور در این رقابت‌ها و نتایج حاصل 236 هزار و 400 دلار یعنی حدود 800 میلیون تومان درآمد عاید فدراسیون کرد.
کد خبر: ۸۱۶۴۷۳

به گزارش جام‌جم، حضور در لیگ جهانی سه سالی است؛ که به عنوان یک فرصت ارزشمند در اختیار رشد و توسعه والیبال کشور قرار گرفته است؛ از افزایش 40 درصدی اقبال مردم به این ورزش که دبیر فدراسیون والیبال پیشتر در گفت‌وگو با جام‌جم از آن خبر داده بود تا رشد اقبال اسپانسرها و حامیان مالی به این ورزش، همگی در جهت رشد پایدار والیبال در حوره قهرمانی و همگانی قرار دارد. والیبال ایران به نقطه‌ای رسیده است که بنا به گفته رئیس فدراسیون تنها 10 درصد بودجه دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را هزینه کرد و دیگر هزینه‌های خود را از محل درآمدزایی مستقل خود، تامین می‌کند. حضور در لیگ جهانی در سه سال اخیر به محور درآمدزایی فدراسیون تبدیل شده است علاوه بر جذب اسپانسر و فروش بلیت و دیگر درآمدهای جانبی امسال نیز همچون سال گذشته از طرف فدراسیون جهانی والیبال پاداش‌هایی برای تیم‌های شرکت‌کننده در این عرصه به فراخور نتایج آنها تخصیص یافته است.

فدراسیون جهانی والیبال در حالی بیش از چهار میلیون دلار جایزه و حق‌الزحمه برای مرحله مقدماتی و نهایی لیگ جهانی سال 2015 در نظر گرفته است که در پایان دور مقدماتی 700 هزار دلار برای چهار تیم هر گروه سطح یک به عنوان پاداش تعلق گرفت که تیم اول گروه 250 هزار دلار، تیم دوم 200 هزار دلار، تیم سوم 150 هزار دلار و صدهزار دلار نیز برای تیم چهارم بود. تیم ملی والیبال ایران با کسب رتبه سوم گروه B سطح یک لیگ جهانی پاداش 150 هزار دلاری دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، در دور مقدماتی که هر تیم 12 مسابقه داشت، برای تیم‌های برنده هر بازی 9600 دلار و تیم‌های بازنده نیز 4800 دلار پاداش اختصاص یافته بود که تیم ایران برای بردهایش 57 هزار و 600 دلار و برای شکست‌هایش 28 هزار و 800 دلار پاداش دریافت کرد.

به این ترتیب والیبال ایران بابت حضور در دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2015، 236 هزار و400 دلار از فدراسیون بین‌المللی والیبال دریافت می‌کند.

این در حالی است که مجموع پاداش شش تیم مرحله نهایی یعنی جایی که تیم ملی کشورمان از رسیدن به آن بازماند دو میلیون و 50 هزار دلار است که بر این اساس بین شش تیم تقسیم می‌شود:

قهرمان لیگ جهانی سال 2015: یک میلیون دلار، نایب قهرمان: 500 هزار دلار، تیم سوم: 300 هزار دلار، رتبه چهارم: 150 هزار دلار، تیم پنجم: 75 هزار دلار، تیم ششم: 75 هزار دلار.

همچنین صد هزار دلار به هشت بازیکن برتر لیگ جهانی به عنوان پاداش از سوی فدراسیون جهانی والیبال پرداخت می‌شود که فهرست آن نیز به قرار زیر است: فنی‌ترین بازیکن: 30 هزار دلار، بهترین پاسور: ده هزار دلار، بهترین اسپکر: ده هزار دلار، بهترین دریافت‌کننده (دو بازیکن): هر نفر ده هزار دلار، بهترین مدافع (دو بازیکن): هر نفر ده هزار دلار و بهترین لیبرو: ده هزار دلار.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها