وزیر بهداشت عنوان کرد

کاهش ۵۰ درصدی بودجه سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی دولت و کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات حوزه سلامت نسبت به سال قبل، تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت می‌خواهد برای بیماران اقدام کند باید از همین افراد توانمندی که خارج از وزارتخانه هستند و حتی می‌توانند یک وزارتخانه را اداره کنند، استفاده کند.
کد خبر: ۸۱۶۴۶۳

به گزارش مهر، حسن هاشمی افزود: ما نمی‌توانیم در وزارت بهداشت به دلیل کاهش اعتبارات، تعهدمان را نسبت به بیماران تالاسمی، هموفیلی و کلیوی که در ۲۰ ماه گذشته خدمات دریافت کرده‌اند، کاهش دهیم و اگر از مسیر انجمن‌ها اقدام می‌کردیم، کار ارائه خدمات به این بیماران سهل‌تر و عملی‌‌تر بود.

هاشمی عنوان کرد: اقداماتی که وزارت بهداشت در حوزه بیماری‌ها انجام می‌دهد، عمدتا دولتی است و باید امکان حضور مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را برای حدود ۵۰ تا ۶۰ بیماری که نیاز به توجه دارند، فراهم کرد و حوزه درمان، ساماندهی بیماران در سطح کشور را در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد انجام دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه دولتی و در وزارت بهداشت هر قدر هم ادارات عریض و طویل برای درمان بیماری‌ها ایجاد کنیم، رسیدگی و رفع مشکلات بیماران مشکل خواهد بود؛ چرا که نیروی کافی و اعتبارات لازم وجود ندارد. هاشمی یادآور شد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های خوب سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانیم در حوزه کمک به بیماران موفق باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها