محمدجواد محبت با اشاره به دورشدن کودکان از مطالعه، از خانواده‌ها خواست تا برای کتابخوان کردن فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۱۶۴۱۳

این شاعر پیشکسوت و خالق شعر معروف «دو کاج» با بیان این که عادت دادن افراد به مطالعه و خواندن کتاب کار مشکلی است، به ایسنا گفت: مطالعه کتاب دارای کارکردهای زیادی در زندگی افراد است و این مساله اهمیت توجه به مقوله مانوس کردن افراد با کتاب را از دوران کودکی و نوجوانی نشان می‌دهد.

«محبت» با بیان این که کتاب‌های خوب کتاب‌هایی هستند که افراد را به تفکر وادار کنند، گفت: انتخاب کتاب خوب می‌تواند نقش مهمی در سمت و سو دادن افراد به سمت مطالعه داشته باشد.

او با اشاره به کارکردهای ادبیات کودک و نوجوان گفت: کتابخوان کردن افراد از سنین کودکی و نوجوانی موجب بازتر شدن ذهن و اندیشه آنان شده و سبب خواهد شد ضمن تبحر در انشا‌نویسی، از دیگر مهارت‌های اجتماعی مثل قدرت بیان، توان بیان خواسته و... نیز برخوردار شوند.

او شیوه‌ صحیح کتابخوانی در کودکان و نوجوانان را کتابخوانی همراه با پرسش و پاسخ دانست و گفت: این نوع از کتابخوانی می‌تواند به تقویت مهارت‌های فرد کمک کند.

«محبت» در ادامه از زیاد شدن سی‌دی و فیلم در کشور به عنوان یکی از آفت‌های پیش روی ادبیات کودک و نوجوان یاد کرد و گفت: قیمت ارزان و فراوانی سی‌دی‌های موجود در کشور سبب شده تا میزان استفاده کودکان و نوجوانان از آنها زیاد شود و این مساله آنها را از مطالعه کتاب غافل خواهد کرد.

این شاعر کرمانشاهی در پاسخ به این پرسش که چرا نویسندگان کمتری به کار در حوزه کودک و نوجوان می‌پردازند، یکی از دلایل این اتفاق را کم‌ بودن سوژه دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها