ارکستر فیلارمونیک کشور چین با هدایت علی رهبری در تهران به اجرای موسیقی می‌پردازد.
کد خبر: ۸۱۶۴۱۲

به گزارش ایسنا، رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره‌ دور جدید فعالیت‌های این ارکستر پس از ماه مبارک رمضان گفت: همکارانم در گروه کر و ارکستر سمفونیک تهران واقعا باعث افتخار من شده‌اند. روزی که برنامه‌ شش‌ماهه را برای مردم منتشر کردیم، عده‌ زیادی با نگرانی می‌گفتند چنین روندی در ایران عملی نیست.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران افزود: روزهای تمرین ارکستر از 10 جلسه تمرین، مانند تمام ارکستر‌های حرفه‌ای دنیا، به سه جلسه تمرین با کیفیت، کاهش یافت.

این هنرمند پیشکسوت یادآوری کرد: در چهار هفته‌ آینده که آخرین روزهای برنامه‌ شش ماهه محسوب می‌شود، برنامه‌هایی فشرده و بسیار حرفه‌ای در پیش داریم. در هفته‌ اول، خود را برای دو کنسرت با آقای دالیور کاروای (نوازنده‌ چیره‌دست ویلون) آماده می‌کنیم. همچنین اوایل هفته‌ آینده سمفونی ۹ بتهوون را ضبط خواهیم کرد. در هفته‌ سوم دو کنسرت با ویلون‌نواز مشهور، الکساندر رودین خواهیم داشت.

رهبری اعلام کرد: 10 روز دیگر من به نمایندگی از کشور ایران، برای رهبری و آماده کردن ارکستر فیلارمونیک چین به پکن خواهم رفت. البته من بارها به ارکستر فیلارمونیک و جشنواره هنگ‌کنگ دعوت شده‌ام، اما این اولین‌بار است که در پکن اجرا می‌کنم. در نهایت، هفته‌ چهارم ارکستر فیلارمونیک چین به تهران می‌آید و ما دو شب در تهران کنسرت خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها