در این فیلم و اسلاید شو تماشایی بیننده شاهد صحنه هایی از جشن های سان فرمین خواهد بود که نقش اصلی را در آن گاوهای وحشی ایفا می کنند و نقش فرعی به عهده هزاران انسان است که رودر روی شاخ گاوها قرار می گیرند.
کد خبر: ۸۱۶۳۲۶
سان فرمین: رویارویی انسان و شاخ گاوها + فیلم + اسلاید شو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، جشن های سان فرمین از روز 7 ژوئیه (16 تیر ) در شهر پامپلونا مرکز ایالت ناوارا در شمال اسپانیا آغاز شده است.صدها هزار نفر برای مدت 9 روز زندگی عادی را فراموش کرده و تا مرز جنون شادی و تفریح می کنند.

ظهر آغاز مراسم فشفشه ای از بالکن شهرداری شهر پامپلونا به هوا پرتاب شد که نشانه 9 روز جشن سنتی است.

در میدان ها و کوچه های سنگفرش مرکز تاریخی این شهر شمال اسپانیا صدها هزار نفر در حالی که دست ها را به بالا گرفته و دستمال گردن های قرمز رنگ را تکان می دهند ، فریاد میزنند: زنده باد سان فرمین.

از ظهر 300 هزار جمعیت شهر و صدها هزار توریست که از اسپانیا و اقصی نقاط جهان به پامپلونا آمده اند در چرخه ای بی وقفه همراه با نوای طبل ها گویی به یک تن واحد تبدیل می شوند.

بدن هایی سفید پوش با شال هایی قرمز به دور کمر و شال گردن هایی به همان رنگ. جشن و پایکوبی تا بامداد به طول می انجامد.

سپس در ساعت 8 صبح جمعیت انبوه در کوچه ها اجتماع می کنند. دروازه باز شده و نخستین انسیئروس ( رها کردن گاوها) انجام می گیرد. شش گاو نر غول پیکر که از سوی شش ماده گاو هدایت می شوند در کوچه های باریک به دویدن می پردازند .

در حالی که ، انبوه جمعیت پیشاپیش گاو ها می دوند. برخی حتی موفق می شوند به گاوها نزدیک شده و با دست آنها را لمس کنند. اما هستند افراد بی تجربه ای که ناشیانه خود را گرفتار شاخ گاو ها کرده یا به زیر سم های آنها می روند و لگد مال می شوند.

گاوها مسافت 848.6 متر را در کوچه های باریک پامپلونا تا میدان گاوبازی شهر می دوند. مردم هم دیوانه وار این مسافت را همراه آنها طی می کنند.

گاو ها پس از رسیدن به میدان گاو بازی نگهداری شده تا در نمایش گاوبازی شب در برابر ماتادور ها و به دست آنها کشته شوند.

این کار هر روز صبح تا مدت 9 روز تکرار می شود.

سان فرمین موجب شد تا شهر پامپلونا و ایالت ناوارا شهرت جهانی پیدا کند. ارنست همینگوی نویسنده و خبرنگار مشهور آمریکایی در رمانش تحت عنوان « خورشید هم طلوع می کند» در سال 1926 نقش عمده ای را در معرفی جشن های سان فرمین و شهر پامپلونا به هم وطنانش و دیگر مردم جهان ایفا کرد.

جشن های سان فرمین تا 16 ژوئیه (25 تیر) به طول می انجامد.

منبع عکس: فرانس پرس

تدوین: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها