رئیس بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان لقمان با اشاره به شیوع سرطان‌های سر و گردن در کشور اظهار کرد: افزایش سن، آلودگی هوا، تابش نورآفتاب، عادات تغذیه‌ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله عوامل دخیل در بروز و رشد سرطان‌های سر و گردن هستند.
کد خبر: ۸۱۶۲۹۵
4 علت شیوع سرطان‌های سر و گردن در کشور

به گزارش جام جم آنلاین و بنابر اعلام روابط عمومی بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان، دکتر مهدی خواجوی ضمن ارائه توضیحات کاملی در خصوص نخستین سمینار دو روزه تومورهای سر و گردن که اول مرداد ماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، گفت: از امسال سلسله سمینارهایی با موضوع تومورهای سر و گردن کلید می‌خورد.

وی افزود: تشریح علل و عوامل ابتلا به تومورهای ناحیه سر و گردن، نحوه تشخیص و معرفی راهکارهای درمان اعم از روش‌های جراحی و غیرجراحی در این گفتمان‌های علمی مدنظر هستند.

رئیس نخستین سمینار تومورهای سروگردن با بیان اینکه قصد داریم در هر سمینار، دو تومور اصلی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امسال سرطان‌های "غدد بزاقی" و "تیروئید" محورهای اصلی سمینار هستند. به همین ترتیب در سال‌های آتی سرطان‌های دیگر دنبال می‌شوند.

خواجوی ادامه داد: تومورهای سر و گردن انواع مختلف بسیاری دارند که از سرطان پوست، چشم، حفره دهان، زبان و غدد لنفاوی گرفته تا سرطان غده تیروئید، حلق و حنجره را شامل می‌شود. به طور کلی هر بافتی در سر و گردن می‌تواند درگیر تومورهای سرطانی شود.

وی با اشاره به شیوع سرطان‌های سر و گردن در کشور اظهار کرد: این موضوع به عوامل مختلفی باز می‌گردد که افزایش سن یکی از آنهاست. جامعه ما به سمت سالمند شدن حرکت می‌کند و به هر میزان که سن بالاتر می‌رود، بیماری‌های بیشتری در فرد بروز می‌کند.

رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان افزود: آلودگی هوا و محیط زیست، تابش نورآفتاب و بروز سرطان‌های پوستی، عادات تغذیه‌ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله دیگر عوامل دخیل در بروز و رشد سرطان‌های سروگردن هستند.

خواجوی با بیان اینکه سیستم ایمنی نقش مهمی در سرکوب سلول‌های سرطانی دارد، گفت: استرس‌ها، اضطراب‌ها و نگرانی‌ها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و از قدرت دفاعی بدن بکاهند.

وی درمان سرطان‌ها را تا حد زیادی به میزان پیشرفت بیماری مرتبط دانست و گفت: هرچه سرطان ابتدایی‌تر بوده و هنوز گسترش پیدا نکرده باشد، شانس درمان کامل بالاتر می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها