جام جم ورزشی: هر کسی نمی تواند در یک باشگاه فوتبال اسطوره لقب بگیرد اما همین اسطوره بودن به این معنا نیست که آینده آنها در یک باشگاه کاملا تضمین شده است.
کد خبر: ۸۱۶۲۹۳
اسطوره هایی که با تلخی و ناراحتی رفتند +[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، یک بازیکن با تمام بزرگی اش، با تمام افتخاراتش، با تمام محبوبیت و توانایی هایش گاهی اوقات با باشگاهی که در آن بازی می کند به بن بست می رسد. حالا این اسطوره چاره ای جز رفتن ندارد. تعداد بازیکنانی همانند رایان گیگز و یا فرانچسکو توتی که تا آخرین روز فوتبالشان در باشگاه محبوبشان به میدان رفتند قابل توجه است اما به همان اندازه و حتی بیشتر اسطوره هایی وجود دارند که با دلخوری و ناراحتی از باشگاه های خود جدا می شوند. این اسطوره ها پس از سال ها یکه تازی و افتخارآفرینی در باشگاه خود ابرهای تیره و تار را بالای سر خود می بینند. این ابرها به دلیل اختلاف با سران باشگاه و یا بالا رفتن سن و کم شدن توانایی های فنی بالای سر آنها پدید آمده است. برخی از سران باشگاه های بزرگ نیز نمی توانند تحمل کنند یک بازیکن فقط به دلیل اسطوره بودن و محبوب بودن در باشگاه بمانند آن هم در حالی که دیگر چیزی در زمینه فنی برای ارائه کردن ندارد.از سویی برخی از اسطوره ها نیز با وجود اینکه هنوز در اوج بودند به دلیل اختلاف با سیاست های مدیران باشگاه و یا اختلاف با سرمربی تصمیم به ترک باشگاه محبوب خود گرفتند. البته یک موضوع دیگر باقی می ماند. برخی از اسطوره ها در شرایطی باشگاه های خود را ترک کردند که هیچکس مایل به این اتفاق نبود به جز خود همان بازیکن. با این شرایط این بازیکن چهره ای مخدوش نزد هواداران پیدا می کرد. دلیل تصمیم آنها چیزی جز پیشنهاد مالی بهتر نبود. در ادامه بدون هیچ توضیح و تفسیری با این دست از اسطوره ها بیشتر آشنا می شویم که با دلخوری باشگاه های کنونی خود را ترک کردند.

1- پائولو مالدینی(میلان)

مالدینی به عنوان برترین بازیکن تاریخ باشگاه میلان شناخته می شود اما به دلیل مخالفت با مدیران میلان از جمله گالیانی ترجیح داد برای همیشه به کار خود در این باشگاه پایان دهد.

2- روی کین (منچستریونایتد)

دلیل اصلی جدایی اسطوره ایرلندی یونایتد این بود که او با هم تیمی هایش اختلاف داشت و واضحا از عملکرد فنی آنها انتقاد می کرد.

3- دیوید بکام (منچستریونایتد)

همه به او می گفتند به رئال نرود. از هم تیمی ها و خانواده و دوستان گرفته تا هواداران و مربیان. اما روابط تیره و تار با فرگوسن که اختلاف شدیدی با ویکتوریا همسر دیوید بکام داشت کار خودش را کرد و اسطوره خوش پوش و خوش قیافه را به رئال فرستاد.

4- یوهان کرایف (آژاکس)

مسائلی همچون بازوبند کاپیتانی و دستمزد باعث شد تا کرایف در سال 1973 آژاکس را ترک کند و به بارسلونا برود این در حالیست که هواداران مخالف شدید این انتقال بودند.

5-فرناندو هیرو(رئال مادرید )

تنها چیزی که یکی از برترین مدافعان تاریخ رئال مادرید را از این باشگاه جدا کرد بالا رفتن سن او بود. مدیران رئال مادرید در سال 2003 به این نتیجه رسیدند که این اسطوره دیگر نمی تواند مثل گذشته کارایی فنی داشته باشد بنابراین چاره ای جز کنار گذاشتن او ندیدند.

6-الساندرو دل پیرو (یوونتوس)

آگنلی رییس سابق باشگاه یوونتوس همیشه حمایت دل پیرو را پشت سر خود می دید. اما آندره خواهرزاده آگنلی که با کمک روابط کاندیدای ریاست باشگاه شد به هیچ عنوان حمایتی از دل پیرو ندید. آندره آ بعدها این عدم حمایت دل پیرو را نفوذ در تصمیم سران باشگاه یوونتوس مبنی بر تمدید نکردن قرارداد او جبران کرد.

7- سول کمپل (تاتنهام)

هواداران تاتنهام او را خائن می نامند. سول کمپل به دلیل یک قرارداد چرب و نرم تر راضی شد باشگاه خود تاتنهام را ترک کند و راه آرسنال را در پیش بگیرد.

8- ایکر کاسیاس(رئال مادرید)

کاسیاس نمی خواست از رئال برود اما نیمکت نشینی ها، توهین های هواداران به دلیل عملکرد ضعیف و همچنین رد پذیرش درخواستش مبنی بر افزایش حقوق باعث شد تا او یازدهم جولای برای همیشه رئال را ترک کند و به پورتو برود.

منبع: سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها