فناوری آینده

حسگر گلف‌باز

اکنون که حسگرهای ورزشی متنوع شده‌اند با گجت مخصوص بازی گلف با نام PIQ آشنا شوید. این گجت 9 گرمی به پشت دستکش گلف بازیکن متصل می‌شود و به یک شتاب‌سنج 13 محوره مجهز است. شتاب‌سنج اطلاعات مربوط به ضربه‌های دست را دریافت می‌کند و آمار امتیاز دریافتی را به اپلیکیشن مخصوص خود ارسال می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۲۳۶

اپلیکیشن اطلاعات مربوط به باشگاه‌های مختلف گلف را دارد و بازی‌های صاحبش را همراه با ذکر مکان و جزئیات روی نقشه نشان می‌دهد. با اپلیکیشن این گجت افراد می‌توانند بازیکنان دیگر را پیدا کنند و با آنها مسابقه دهند.

کفش 100 رنگه

کفشی که در تصویر مشاهده می‌کنید هوشمند است، اما قرار نیست قدم‌هایتان را بشمارد یا کالری‌های سوزانده شده را محاسبه کند. این کفش Orphe نام دارد و از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند وصل می‌شود. روی هر یک جفت این کفش چراغ‌هایی تعبیه شده که قادر است تا صد نوع رنگ متفاوت را تولید کند. برای تعویض رنگ‌ها باید از گوشی خود استفاده کنید. حال هنرمندان و ورزشکاران با پوشیدن این کفش می‌توانند اثری جالب از خود در لنز دوربین به جا بگذارند. اپ مخصوص این کفش می‌تواند طرح‌های فرد را درون خود ثبت کند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد.

موسیقی زیر آب

با کمی گشت و گذار در بازار یا اینترنت کلی هدفن متنوع از با سیم گرفته تا بی‌سیم پیدا می‌کنید که همه آنها در مواجهه با آب رنگ می‌بازند، اما هدفن Kuai درون گوش فرد قرار می‌گیرد و تا عمق سه متری آب دوام می‌آورد و می‌توان با آن به موسیقی گوش داد.

امکانات این هدفن بی‌سیم به همین‌جا ختم نمی‌شود،Kuai به هشت گیگابایت حافظه درونی برای پخش موسیقی، شتاب‌سنج و حسگر اندازه‌گیر ضربان مجهز است. این هدفن می‌تواند میزان کالری سوزانده شده، سرعت و ضربان قلب‌تان را محاسبه و این اطلاعات را در گوشتان زمزمه ‌کند. این هدفن کلاهک‌های گوناگونی دارد که غیر از شنا، آن را برای ورزش‌های دیگر هم کاربردی می‌کند.

دوربین حرارتی متصل به موبایل

گجتی که در تصویر مشاهده می‌کنید Flir One نام دارد و یک دوربین حسگر حرارتی است که به تلفن هوشمند متصل می‌شود. این گجت قادر است در تاریکی، در میان دود و مه حرارت بدن افراد را تشخیص دهد و نیز می‌توان از پخت کامل غذا توسط آن مطمئن شد. ساده‌ترین کاربرد این گجت پیدا کردن نشتی یک لوله است. دوربین این گجت می‌تواند دمای بین منفی 4 تا 248 درجه سانتی‌گراد را حس کند و با داشتن باتری جداگانه از باتری گوشی نمی‌کاهد. این دوربین حرارتی فعلا برای آیفون با قیمت 250 دلار عرضه شده و قرار است نمونه میکرو یو.اس.بی آن نیز معرفی شود

ضبط صدا در هر مکان و زمان

گجتی که در تصویر مشاهده می‌کنید Instamic نام دارد و سازنده آن می‌گوید قصد دارد انقلابی همچون دوربین‌های گوپرو برای صدا با این گجت خلق کند. اینستامیک با 2 گیگابایت حافظه داخلی به آسانی به هر سطحی آسان می‌چسبد و صدا ضبط می‌کند. این گجت در دو نمونه ساخته شده که مدل پیشرفته‌ترش به میکروفن دوگانه (استریو) مجهز و قادر است تا 4 ساعت صدا ضبط کند و شارژ دوباره آن به 2 ساعت زمان نیاز دارد. به غیر از ضبط در حافظه درونی، این گجت با اپلیکیشن مخصوص خود با تلفن هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و از راه دور نیز می‌توان تا فاصله 10 متری کنترلش کرد.

نوشتن روی هر سطحی با قلم بی‌رنگ

تا به حال شده چیزی به ذهن‌تان برسد و دوست داشته باشید آن را روی هر سطحی که دم‌دست‌تان است بنویسید؟ طبیعتا با خودکار نمی‌توانید این کار را بکنید، اما قلم مخصوصی ساخته شده که به آسانی این کار را برایتان انجام می‌دهد، بدون این‌که ردی از خود به جابگذارد. در نوک این قلم که Phree نام دارد یک حسگر لیزری سه‌بعدی با وضوح 2000dpi وجود دارد که بازتاب نور با هر سطحی را می‌خواند. قلم با اتصال به اپلیکیشن مخصوص به صورت زنده نوشته را روی نمایشگر تلفن یا مانیتور نمایش می‌دهد. این قلم 30 گرمی بسیار مناسب طراحان بوده و باتری آن تا یک هفته دوام می‌آورد.

شخصی‌سازی صفحه‌کلید

اگر تاکنون فکر می‌کردید که فقط صفحه‌کلید گوشی‌تان قابل تغییر است در اشتباه هستید، زیرا یک استارت‌آپ استرالیایی کیبوردی فیزیکی به نام Sonder keyboard ساخته که زیر کلیدهای آن نمایشگر e-ink وجود دارد و می‌توان آن را مطابق میل خود چید. این گجت 78 کلید دارد که 50 عدد آن قابل تغییر است و می‌توان بنا به نیاز برای نرم‌افزارهای مختلف همچون فتوشاپ کلیدهای میانبر را با نماد وظیفه آن تعریف کرد. غیر از میانبر، امکان نمایش زبان‌های مختلف همچون چینی روی کلیدها وجود دارد و می‌توان شخصی‌سازی کلیدها را با دیگران به اشتراک گذاشت. این صفحه‌کلید 300 دلار قیمت دارد و با مک، پی‌سی و تبلت‌ هم سازگار است.

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها