کارشناسان در گفتگو با جام جم آنلاین:

اقتصاد مقاومتی پس از توافق فراموش نشود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس و دولت در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته باید منطقی و اصولی حرکت کنند.
کد خبر: ۸۱۶۲۲۵
مجلس و دولت در صورت توافق یا عدم توافق برای اقتصاد ملی اقدام کنند

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز (یکشنبه) را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود در این جلسه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که با فرض خوش‌بینانه حصول توافق میان ایران و اعضای گروه 1+5 نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد.

وی ادامه داد: ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم؛ راه‌هایی که در انتظار حرکت برخاسته از عزم و همت ملی نه امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور در عرصه فرهنگ، اقتصاد و سیاست که راه را برای خلق سرمایه بزرگ اجتماعی هموار می‌کند در گرو تصمیمات بزرگ مبنی بر عقلانیت، دانش و اخلاق و در عرصه اقتصاد شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد دانش بنیان، ‌مردمی و مبتنی بر تولید کالا و خدمات و مدیریت داهیانه مصرف می‌باشد که در پرتو نگاه هوشمندانه به ظرفیت‌های درونی نظام و تدوین نقشه راه قابل دفاع برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه کشور است.

ابوترابی فرد همچنین با بیان این‌که پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت و توسعه و اقتصاد دانش بنیان است، تصریح کرد: نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معضل آفریده است.

وی افزود: در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بوده‌ایم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن بوده‌ایم که توسعه و پیشرفت کشور در نگاهی درست و منطقی به ظرفیت‌های ملی نهفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: امیدوارم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت‌ فعلی کشور در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق، برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و ان‌شاءالله آینده را در سایه عزم و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی و مدیریت دانش‌بنیان بسازیم.

ابوترابی فرد یادآور شد: برای تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرده و از تلاش طاقت‌فرسای آنان و ایستادگی و مقاومت ستودنی‌شان در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و بعضی از اعضای گروه 1+5 تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت متدین و تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت و الهام گرفته از برکات ماه رمضان و شب‌های قدر با حضور در راهپیمایی عزت‌بخش و اقتدارآفرین روز قدس مسیر حرکت امت اسلام برای دستیابی به قله‌های عزت و سرافرازی را هموار نمود.

وی افزود: در روز جمعه گذشته امت اسلام و ملت بزرگ ایران آزادی قدس را فریاد کردند. بانگ بلند ملت اسلام بر بام جهان پیچید و ملت‌های جهان این حقیقت را برای چندمین بار تجربه نمودند که مسأله قدس، آزادی قدس شریف و زوال رژیم صهیونیستی مسأله اول امت اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از سوی همکارانم از آحاد ملت بزرگوار در برگزاری باشکوه راهپیمایی عزت‌بخش روز قدس تشکر و تقدیر داشته باشم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها