سنگین‌ترین گوشی‌های رده‌بالای بازار

باشگاه سنگین‌وزن‌ها

حدود 10 سال پیش آنچه از گوشی‌های هوشمند می‌شناختیم، آجرهای بسیار سنگینی بودند که حجم زیادی از کیف یا جیب ما را اشغال می‌کردند. حتما گوشی‌هایی مثل اچ‌تی‌سی یونیورسال را به یاد دارید که با 285 گرم وزن و 25 میلی‌متر ضخامت در زمان خودش غول بی‌شاخ و دمی محسوب می‌شد یا نوکیا E90 که 210 گرم وزن و 20 میلی‌متر ضخامت داشت. حال، آن روزها سپری شده و به عصر دستگاه‌های فوق‌العاده نازک رسیده‌ایم. امروزه بیشتر تلفن‌های هوشمند رده بالا در بازار وزنی نزدیک به 160 گرم دارند که برای بسیاری از ما این وزن ایده‌آل است. با این حال، هنوز هم در میان گوشی‌های رده بالا چند مدل وجود دارد که وزن خود را تا حدود 200 گرم بالا کشیده‌اند یا حتی وزنی بیشتر از این دارند. اگر کنجکاو هستید بدانید چه برندهایی سبکی را فدای امکانات می‌کنند. با هشت سنگین وزن دنیای هوشمندها آشنا شوید.
کد خبر: ۸۱۶۲۱۱

هوآوی P8 مکس

گوشی عظیم‌الجثه شرکت چینی هوآوی حتی بدون این‌که لازم باشد وزن آن محاسبه شود، از روی ظاهر هم بسیار سنگین به نظر می‌آید. البته ترازو هم همین نظر را دارد و با نشان دادن 228 گرم وزن برای Huawei P8max آن را در بالای فهرست سنگین وزن‌ها قرار می‌دهد. نکته جالب این است که این گوشی با هفت میلی‌متر ضخامت، در جمع گوشی‌های نازک قرار می‌گیرد. البته دلیل سنگینی این دستگاه صفحه نمایش بسیار بزرگ آن است. P8max یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با وضوح تصویر 1080p دارد و بدنه آن نیز از فلز ساخته شده است. چنین صفحه نمایش بزرگی به انرژی زیادی احتیاج دارد، برای همین یک باتری 4360 میلی‌آمپری مجموع وزن این دستگاه را به 228
گرم رسانده است. این غول هوشمند از یک پردازنده
octa-core HiSilicon Kirin 930 استفاده می‌کند و سه گیگابایت رم دارد. یک دوربین 13 مگاپیکسلی و 64 گیگ رم داخلی، آن را به گوشی قدرتمندی تبدیل کرده است. این گوشی هنوز برای خرید در دسترس نیست و قرار است در روزهای آینده برای اولین بار در بازار چین فروش آن با قیمت 600 دلار (نزدیک به دو میلیون تومان) آغاز شود.

ایسوس زن فون زوم

شاید با تصوری که مدیران ایسوس از وزن محصولاتشان داشتند، تلفن هوشمندشان چندان هم سنگین نبوده است. اما انگار کسی در ایسوس حواسش نبوده که این‌بار خبری از تبلت و لپ‌تاپ نیست و این فقط یک گوشی هوشمند است که وزنی 185 گرمی دارد. تعجب شما وقتی بیشتر می‌شود که بدانید صفحه نمایش AsusZenFoneZoom چندان هم بزرگ نیست و تنها با اندازه 5.5 اینچی وزن این دستگاه را به 185 گرم رسانده است. راز سنگینی بیش از حد این گوشی بسیار ضخیم نسبت به اندازه‌اش، دوربین 13 مگاپیکسلی آن است که با سه درجه زوم اپتیکال مانند یک تکه سرب، وزن این دستگاه را بسیار بالا برده است.

برخلاف بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی ایسوس، در قلب این دستگاه از یک پردازنده شرکت اینتل استفاده شده که خبر خوبی است. چیپ ست چهار هسته‌ای Z3580 اتم، کنار چهارگیگابایت رم، عملکرد این گوشی را روی کاغذ بسیار بالا می‌برد. شایعاتی مطرح است مبنی بر این‌که ایسوس تصمیم دارد این تلفن همراه را ماه آینده روانه بازار جهانی کند، اما به نظر می‌رسد هنوز آمادگی این کار را پیدا نکرده است.

هوآوی اسند میت ۷

وجود دو عضو از خانواده هوآوی در گروه سنگین وزن‌ها نشان می‌دهد این شرکت علاقه خاصی به این گروه وزنی دارد؛ یا به عبارتی دیگر روی وزن اعضای خانواده‌اش کنترل ندارد. مانند هوآوی P8 مدل Ascend Mate7 نیز از بدنه‌ای نازک و فلزی برخوردار است و با یک باتری قدرتمند 4100 میلی‌آمپری چیزی از P8 کم ندارد، اما یک صفحه نمایش شش اینچی باعث شده در مجموع وزن کمتری نسبت به برادر درشت‌هیکل خود داشته باشد. این تلفن همراه که از شهریور سال گذشته به بازار راه یافته، با قیمتی نزدیک به یک میلیون و 200 هزار تومان در دسترس مشتریان قرار دارد. فبلت Ascend Mate7 از یک پردازنده چهارهسته‌ای HiSilicon Kirin 925 بهره می‌برد و دو گیگابایت رم دارد. این گوشی نسل چهار از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار استفاده می‌کند و در جلوی دستگاه نیز دوربین مکالمه ویدئویی قرار دارد

گوگل نکسوس ۶

سال گذشته محصول مشترک گوگل و موتورلا به‌عنوان بزرگ‌ترین نکسوس تاریخ روانه بازار شد. این تلفن همراه شش اینچی با صفحه نمایش چشم‌نوازش 184 گرم به وزن شما اضافه می‌کند که البته بیشتر این وزن به صفحه نمایش 1440 در 2560 پیکسلی اچ‌دی آن بازمی‌گردد. موتورلا برای پردازش این گوشی از یک چیپ ست اسنپ‌دراگون 805 شرکت کوالکام استفاده کرده و با قرار دادن سه گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی، یک گوشی رده بالا را با نام نکسوس 6 روانه بازار کرده است. بدیهی است محصول گوگل از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی لالی‌پاپ 5 استفاده می‌کند و با پشتیبانی از نسل چهارم تلفن همراه و یک دوربین 13 مگاپیکسلی ترکیب محبوبی را تشکیل داده است. جالب این‌که با تمام این ویژگی‌ها برعکس نکسوس 5 این گوشی چندان در ایران با استقبال چشمگیری مواجه نشد و به نظر می‌رسد قیمت دو میلیون تومانی آن چندان باب طبع مشتریان قرار نگرفته است.

موتورلا دروید توربو

گوشی ناشناخته دروید توربوی موتورلا در ایران جایگاه بعدی این باشگاه را به خود اختصاص داده است. 176 گرم برای یک گوشی 5.2 اینچی بیشتر شبیه این است که یک تکه فلز را در دست گرفته باشید. بخصوص وقتی بدانید ضخامت این دستگاه 11.2 میلی‌متر است، بیشتر به بد قواره بودن آن پی می‌برید. همه اینها در کنار یک باتری 3900 میلی‌آمپری توربو موتورلا را به دستگاهی سنگین تبدیل کرده است. البته این دستگاه فقط 99/99 دلار قیمت دارد و همین باعث شده در بین گوشی‌های پرفروش این شرکت قرار بگیرد.

سامسونگ گلکسی نوت ۴

بعید است صحبت از گوشی‌های همراه باشد و نامی از سامسونگ به میان نیاید. گلکسی نوت4 به‌عنوان آخرین عضو از فبلت‌های نوت این شرکت با 176 گرم وزن، جزو اعضای نچندان چاق این گروه قرار می‌گیرد. یک نمایشگر 7.5 اینچی و ضخامت 8.5 میلی‌متری به‌علاوه بدنه تمام فلزی این دستگاه از دلایل سنگین شدن نوت 4 است. در واقع می‌توان گفت، این فبلت سامسونگ با توجه به جثه بزرگش چندان هم وزن بالایی ندارد. پردازنده چهار هسته‌ای این دستگاه Exynos5433 است و سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. قیمت این دستگاه حدود یک میلیون و 700 هزار تومان است.

سامسونگ گلکسی نوت اج

گلکسی نوت اج، دو گرم از همتای تختش سبک‌تر است که شاید به علت صفحه نمایش کوچک‌تر آن باشد. این دستگاه از یک صفحه نمایش 5.6 اینچی با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند. گلکسی
نوت اج نیز مانند نکسوس 6 از یک پردازنده اسنپ‌دراگون مدل 805 استفاده می‌کند و با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مشخصات فنی مشابه نوت 4 و نکسوس 6 دارد. لبه‌های خمیده این دستگاه جذاب‌ترین قسمت آن است، اما واقعیت این است که چندان به کارتان نمی‌آید.

آیفون ۶ پلاس

آیفون سبک‌ترین سنگین‌وزن این فهرست است. برادر بزرگ‌تر ششمین آیفون، یعنی آیفون 6 پلاس بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین گوشی هوشمندی است که شرکت اپل تا به حال تولید کرده است. این گوشی که یک صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد با 172 گرم وزن آخرین عضو خانواده سنگین‌وزن‌هاست که به اعتقاد کارشناسان فون آرنا خوشدست‌ترین گوشی در این کلاس نیز محسوب می‌شود. این دستگاه که از استیل ضدزنگ، آلومینیوم و شیشه ساخته شده است، تنها 7.1 میلی‌متر ضخامت دارد که به خوشدست بودن آن کمک می‌کند.

128 گیگ حافظه داخلی و یک پردازنده 64 بیتی A8 اپل این دستگاه را به پرچمدار شرکت اپل تبدیل کرده است. همچنین اپل با اضافه کردن قابلیت سر خوردن صفحه نمایش به پایین برای کار با یک دست، آیفون 6 پلاس را با آن اندازه بزرگش از دیگر رقبا متمایز کرده است.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها