وقتی مردم از انبوه ساختمان ها و ترافیک سنگین خسته می شوند ، ممکن است در محیط نا آرام شهری به دنبال مکانی آرامش بخش باشند. پارک های شهری معمولا در مرکز شهر می باشند و سبزی لذت بخشی دارند. درختان سبز بلند فراوانند ؛ درختچه های گل ، حوضچه و یا آب نما ، مسیرهای پیاده روی برای قدم زدن یا آهسته دویدن ، و یا حتی یک باغ وحش و یا آکواریوم در نزدیکی آن ها وجود دارند و صداهای شهر خاموش هستند.
کد خبر: ۸۱۶۱۹۳
زیباترین پارک های شهری در جهان + عکس

10 پارک دروازه طلایی (Golden Gate Park)



بازدید از پارک دروازه طلایی دارای رتبه بالایی در لیست گردشگران می باشد. این پارک شهری ، زمانی فقط تپه شن و ماسه بود ، و چیزهایی برای همه داشت : زمین های پیاده روی ، باغ ، زمین های بازی ، مناطق پیک نیک ، مجسمه ، موزه ها ، زمین گلف ، آسیاب بادی هلندی ، و مناظری برجسته با چند ویژگی. همچنین این پارک محل برگزاری مراسم ها می باشد. جای تعجب نیست که هر ساله 13 میلیون نفر از این پارک دیدن می کنند.

9 پارک گوئل (Parc Guell)


پارک گوئل در بارسلونا ، پارک شخصی متفکر می باشد. این منطقه در اصل به معنای توسعه املاک گائودی بود که بسیاری از برنامه ها و چشم اندازها را طراحی کرده است. اما تنها دو خانه ساخته شد و بعدها زمین به شهر بارسلونا فروخته و تبدیل به پارک شد. این پارک محل قرار گرفتن مجسمه معروف سمندر و همچنین ساختمان های دیگر و ساختارهای طراحی شده توسط معماران است. با نمایش خیره کننده ای از شهر ، این یک تجربه جادویی می باشد.

8 پارک بلبوآ (Balboa Park)



پارک بلبوآ در سن دیگو قرار دارد و دارای مقدار زیادی از فضای سبز ، گیاهان و جانوران است و شامل 15 موزه ، چرخ و فلک ، راه آهن مینیاتوری ، باغ وحش سن دیگو ، سالن تئاتر قدیمی گلوب می باشد. لیست موزه ها شامل دو موزه هنری می باشد در حالی که دیگر موزه ها به تاریخ طبیعی ، هوا و فضا ، علوم و موزه معروف انسان اختصاص داده شده است. و باغ های متعددی به گیاهان بومی ، گل رز، کاکتوس ، یادبود سربازان و باغ کودکان اختصاص دارد.

7 پارک لومپینی (Lumphini Park)


پارک لومپینی ، بیش از یک واحه از طبیعت در شلوغی بانکوک است. به طور اصلی برای صنایع دستی و گل ها طراحی شده است. اینجا یک مکان بی سر و صدا است که مردم می توانند در آن قدم بزنند ، قایق سواری کنند ، و یا فقط بنشینند و استراحت کنند و تمرینات صبح و عصر دیگران را تماشا کنند. گردشگرانی که در امتداد تالاب قدم می زنند ، حتی ممکن است مارمولک آبی یا خزندگانی مانند تمساح را ببینند. بعدازظهر های یکشنبه در فضای باز کنسرت رایگان برگزار می شود.

6 باغ انگلیسی (Englischer Garten)


باغ انگلیسی در مونیخ نام خود را به دلیل این که کمی انگلستان در آلمان است به دست آورده است که از یک باغ سنتی انگلیسی در سال 1786 تقلید کرده بود. با این حال ، در طول قرن ها ، یک قهوه خانه ژاپنی ، بتکده چینی ، زمین های فوتبال ، یک باغ با 7000 ظرفیت و مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی به آن اضافه شده است. این پارک روی رودخانه ایزار قرار دارد، و یکی از بزرگترین پارک های شهری در جهان است. چشم انداز شهر از بالا جذاب و دیدنی می باشد.

5 پارک هاید (Hyde Park)


سفر به لندن بدون رفتن به پارک هاید ، یکی از بزرگترین و معروف ترین پارک های شهر کامل نمی باشد. این پارک برای تظاهرت ها و بلندگوهای انتهای پارک ، و فواره ی یادبود زیبا و ساده برای پرنسس دایانا ، معروف می باشد. در این میان ، بازدیدکنندگان مسیرهایی را برای پیاده روی ، آهسته دویدن ، اسب سواری ، زمین تنیس ، استخر شنا ، مجسمه ها و بناهای تاریخی و قایقرانی پیدا خواهند کرد.

4 پارک استنلی (Stanley Park)


پارک استنلی از سال 1888 برای ساکنین ونکوور تبدیل به نسلی شادی بخش شده است . و دیگران هم به هیبت ستون های توتم (Totem pole) که به افتخار اولین سازمان ملل بومی ساخته شدند نگاه می کنند. در طول سال ها رستوران ها و آکواریوم اضافه شده ، اما هنوز هم پارک دوست داشتنی باقی مانده است. در این پارک از اردک ها ، موش خرمایی ، سگ آبی و یا حتی آهو مراقبت می شود.

3 پارک اوئنو (Ueno Park)


امروزه با نگاهی به اوئنو ، سخت است تصور کنید که این پارک بر روی محلی از یک معبد باشکوه که توسط مهاجمین داخلی چین در قرن 19 ویران شده ، ساخته شده است. امروزه این پارک زیبا و چشم نواز در مرکز شهر توکیو قرار دارد. پارک اوئنو دارای چندین موزه و اولین باغ وحش ژاپن می باشد. با این حال ، بهترین زمان برای بازدید از آن ، در ماه مارس و آوریل هنگامی که بیش از 1000 درخت گیلاس شکوفه دادند است.

2 باغ لوکزامبورگ (Jardin Du Luxembourg)


این پارک در زبان انگلیسی به عنوان باغ لوکزامبورگ شناخته می شود و دومین پارک بزرگ در پاریس است. گردشگران می توانند پیک نیک داشته باشند یا تفریحانه در میان چمن های زیبا ، باغ های رسمی و یا باغ های میوه که دارای چندین مجسمه هنری و فواره هستند قدم بزنند. برای تفریح و ورزش مسیرهایی برای آهسته دویدن ، زمین تنیس و تجهیزات ورزشی وجود دارند. بچه ها می توانند در زمین های بازی ، بازی کنند ، سوار اسب های کوچک شوند ،نمایش عروسکی را تماشا کنند و سوار قایق مدل بادبانی شوند.

1 پارک مرکزی (Central Park)


هنگام مشاهده شهر نیویورک از بالا ، پارک مرکزی شبیه یک جای زخم و یا نه شبیه به یک انگشت شست سبز می باشد. این مستطیل سبز بزرگ در منهتن ، پر از درختان عظیم ، دریاچه ها و ساختمان ها است ، و توسط آسمان خراش های یکنواخت احاطه شده است. قدمت آن به قرن 19 برمی گردد و اولین پارک ملی کشور می باشد ، که هرساله 40 میلیون بازدید کننده دارد. ویژگی های این پارک شگفت انگیز مجسمه ها ، بناهای یادبود ، چشمه ها ، دریاچه ها برای قایقرانی ، پل ها برای عبور ، قلعه ، مسیرهای پیاده روی و محوطه های مجلل می باشد.(ایران مطلب)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها