در یک برنامه آزمایشی از سوی شرکت مسترکارت از خریداران خواسته شد برای تشخیص هویت و کاهش کلاهبرداری از خود عکس بگیرند. این شرکت صادرکننده کارت امیدوار است بتوان با کمک سلفی، خرید را برای خریداران راحت‌تر کرده و امنیت را نسبت به استفاده از رمزهای عبور معمولی که براحتی گم یا دزدیده می‌شوند، افزایش داد.
کد خبر: ۸۱۶۱۹۲

مسترکارت برای جلوگیری از کلاهبرداری پیش از آن‌که خرید آنلاین تمام شود، از یک کد امنیتی برای تائید هویت مشتری استفاده می‌کند، اما به خاطر سپردن این کد امنیتی پیچیده دشوار است.

Ajay Bhalla، رئیس شرکت، باور دارد استفاده از سلفی به جای این کد امنیتی می‌تواند برای مشتری‌ها جذاب باشد. پیش از این هم این شرکت، اپلیکیشن‌هایی برای تائید هویت مشتری‌ها از روی صورتشان، صدا و ضربان قلب (از طریق یک مچ‌بند) ساخته و آزمایش کرده بود. برای استفاده از این سیستم جدید، مشتری‌ها باید تلفن هوشمند و برنامه MasterCard را همراه خود داشته باشند. مسترکارت برای توسعه سرویس جدیدش در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگ سازنده تلفن همراه مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، بلک‌بری و سامسونگ بوده و دو بانک را هم مد نظر قرار داده است.

در سرویس مذکور، کاربران می‌توانند از بین دو راه تشخیص هویت که اسکن اثر انگشت یا اسکن چهره است، یکی را برگزینند. در ضمن محققان مسترکارت اعلام کرده‌اند برای امنیت اسکن چهره، کاربران باید چشمک بزنند.

از نظر امنیتی، شرکت به مشتری‌هایش گفته اسکن‌های انجام شده در تلفن‌های هوشمند آنها باقی خواهد ماند. این آزمایش فعلا به 500 مشتری محدود شده و در صورت موفقیت همگانی می‌شود.

البته باید گفت مسترکارت اولین شرکتی نیست که از این روش استفاده کرده است، مایکروسافت هم در ویندوز 10 از سرویسی به نام "سلام ویندوز" بهره برده که در آن به کاربران امکان تائید هویت از طریق اسکن صورت یا اثر انگشت داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها