سری بازی «جاست کاز» طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. کنفرانس اسکواِر اینکس در نمایشگاه E3 امسال شاهد نمایش خیلی خوب قسمت سوم بازی بود؛ هرچند نمی‌توان آن را بی‌نقص دانست. یکی از اولین مواردی که در این نمایش جلب توجه می‌کرد، ضعف نسبی گرافیک بازی نسبت به عناوین مشابه بود. از نظر ما، حتی فیزیک تقویت شده بازی نیز نمی‌تواند این ضعف ظاهری را بپوشاند. فارغ از آن، دنیای بازی واقعا زیبا و چشمنواز بود.
کد خبر: ۸۱۶۱۸۳

داستان بازی سال‌ها پس از جاست کاز 2 روایت می‌شود. ریکو رودریگز به سرزمین مادری خود، مدیچی بازمی‌گردد و در کمال ناراحتی متوجه می‌شود وطنش تحت سلطه ژنرال دی راوِلو، یک دیکتاتور تمام‌عیار قرار دارد. از اینجا دیگر اوست که توفان به پا می‌کند تا موطنش را از دست رژیم غارتگر نجات دهد.

در این نسخه، بعضی از مکانیک‌های بازی تغییرات اساسی یافته‌اند. تعدادی از مهم‌ترین تغییرات را می‌توان در عملکرد سلاح محبوب این سری، یعنی Grapple Gun مشاهده کرد. پیش از این، از این سلاح برای سفر راحت در دنیای بازی و آویزان شدن از انواع سطوح استفاده می‌شد. حال می‌توانید از آن برای شلیک چند کابل مجزا استفاده کرده سپس با فعال کردن قابلیت کشیدن کابل، انواع خرابکاری‌ها را انجام بدهید. فرصت‌ها برای شیطنت با این سلاح نامحدود است. می‌توانید موجب اصابت خودرویی با دیوار شده یا سربازی را به یک کپسول سوخت متصل کرده و او را به هوا بفرستید. در جریان دموی بازی شاهد بودیم که بازیکن با اتصال چند بالگرد به‌هم و اتصال یک بالگرد دیگر به زمین، باعث انفجار آنها شد. یکی دیگر از موارد دستخوش تغییر شده در این قسمت، چتر ریکو است که با افزایش پایداری‌اش موجب شده بازیکن بتواند با دقت بهتری تیراندازی کند.

جدای از همه اینها، جذاب‌ترین عضو جدید سری جاست کاز، وینگ سویت است. این لباس مخصوص که حدود 50 سال است یکی از جذاب‌ترین و خطرناک‌ترین ورزش‌های اکستریم را پایه‌گذاری کرده، در این بازی به عنوان یکی دیگر از ابزارهای ریکو برای نابودی دشمنانش ظاهر خواهد شد. امکان پرواز آزادانه بر فراز دنیای 400 مایل مربعی (644 متر) بازی، قطعا در عمق بخشیدن به تجربه بازیکن موثر خواهد بود و جریانی طبیعی‌تر به ماجراهای بازی خواهد داد.

غیر از داستان اصلی و فرصت‌های فراهم شده برای جستجو در دنیای بازی، ماموریت‌های جنبی زیادی برای پرداختن وجود دارد. انواع مسابقات اتومبیلرانی، مسابقات وینگ‌سویت، بمبگذاری، تخریب و... تنها بخشی از این ماموریت‌های جانبی است که اتمام هرکدام امتیازاتی را نصیب بازیکن می‌کند تا قابلیت‌ها و اسلحه ریکو را ارتقا دهد. این بازی سی‌ام آذر امسال به بازار خواهد آمد.

Just Cause 3

پلتفرم Xbox One، PS4، PC

ناشر Square Enix

سازنده Avalanche Studios

سبک شوتر سوم شخص جهان باز

تاریخ انتشار 30 آذر 94

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها