یک موسسه معتبر علمی طی هفته‌های اخیر از 179 هزار و 481 نفراز مردم سراسر کشور در موضوعات و مسائل گوناگون جامعه، نظرسنجی به عمل آورده که بر اساس آن 88.6 درصد ایرانیان موافقتشان را با توافقی اعلام کرده‌اند که در آن عزت کشور حفظ و خطوط قرمز رعایت شده باشد.
کد خبر: ۸۱۶۱۵۹
88 درصد ایرانیان فقط توافق عزتمندانه را می‌پذیرند

به گزارش فارس، این نظرسنجی در 430 شهرستان کشور صورت گرفته که 69.5 درصد از مردم شهرها و 30.5 درصد از مردم روستاهای کشور را به خود اختصاص داده و جامعه آماری نیز شامل افراد بالای 18 سال بوده است که 70 درصد از سهمیه شهرستان به شهر و 30 درصد نیز به 3 تا 4 روستای تابع همان شهر اختصاص یافته است.

این روش تحقیق نظرسنجی به‌واسطه خصلت موضوع تحقیق، گستردگی جمعیت مورد مطالعه و استفاده از تکنیک پرسشنامه جهت جمع‌آوری اطلاعات در خصوص واقعیت‌های عینی و ذهنی به عنوان رایج‌ترین شیوه مطالعاتی که در پژوهش‌های سنجش شناخت و رضایت مطرح است، همان روش پیمایشی بوده است.

در این نظرسنجی یک سوال با دو گزینه در خصوص مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران و 1+5 مطرح شده است که 88.6 درصد ایرانیان با گزینه «باید خطوط قرمز در توافق رعایت شود و عزت ملی حفظ شود وگرنه نباید توافق کرد» موافقت کرده‌اند؛ همچنین 11.4 درصد به گزینه «به هرقیمتی باید توافق کرد»، رای داده‌اند. نتایج سایر بخش‌های این نظرسنجی جامع که سوالات گوناگونی را در خود داشته، بزودی منتشر خواهد شد.

حائری شیرازی: کمبود مشاور خوب در اطراف احمدی‌نژاد مشکل‌ساز شد

آیت‌الله حائری شیرازی، استاد اخلاق دولت‌های نهم و دهم و عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از افرادی که برخی تعابیر نادرست و غیرارزشی را درباره محمود احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند، گفت: انسان باید تبعات حرف‌هایش را بداند و مالک زبانش باشد.

وی در گفت‌وگو با تسنیم به روایت خاطراتش از دوران خانه‌نشینی احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: به منزل ایشان رفتم، آقای بقایی و مشایی هم آنجا بودند، از مشایی خواستم در جلسه ما حضور داشته باشد. به مشایی گفتم، آقای دکتر شما را قبول دارد، اینجا باشید اگر حرف غیرمنصفانه زدم، بگویید. صحبتم‌ که تمام شد، به احمدی‌نژاد گفتم، «همین الان برو نهاد ریاست‌جمهوری؛ تامل کرد و گفت، الان خیلی دیر است، صبح بروم؟ گفتم پس صبح زود برو. ایشان هم قول داد و به قولش عمل کرد. او نمی‌دانست تبعات کارش چقدر موجب نگرانی‌ می‌شود. حائری شیرازی در پاسخ به این پرسش که حرف احمدی‌نژاد در روزهای خانه‌نشینی چه بود، تصریح کرد: خب، برای هر رئیس‌جمهور ممکن است ذهنیاتی پیش بیاید و برای ایشان هم پیش آمده بود، اما معتقدم کمبود مشاور خوب در اطراف ایشان مشکل‌ساز شده بود. خب من در دولت شهید رجایی هم به دعوت خود ایشان، استاد اخلاق بودم. واقعا شهید رجایی بیشتر از احمدی‌نژاد دل می‌داد، بیشتر مواقع احمدی‌نژاد بعد از کلاس اخلاق به جلسه می‌رسید. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه آقای احمدی‌نژاد بیشتر از آقای مشایی متاثر بود تا بنده و آقای آقاتهرانی.

گلایه اینستاگرامی قالیباف

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در یادداشتی با عنوان «دلسوزانه با برادرانم» نوشت: یکی از مطالبات عمومی از نهادهای نظامی در این سال‌ها، خروج پادگان‌ها از داخل کلانشهرها بوده است. در سال‌های گذشته با تدابیر مقام معظم رهبری و همکاری نیروهای مسلح حداقل در دو مورد، پادگان‌ها از داخل شهر تهران به منظور حفظ و حراست از محیط‌‌زیست و زندگی مردم به خارج از شهر منتقل شده‌اند. در چنین شرایطی، در قلب شهر تهران اسکلت‌های ساختمانی عظیم در میدان سپاه بالا رفته‌است که حتی برای ساخت آن مراحل قانونی لازم هم طی نشده است. تا به امروز نیز مجموعه‌ مدیریت شهری تهران، دادگاه نظامی و رئیس دیوان عدالت اداری مخالفت قانونی و حتی دلسوزانه خود را با ادامه ساخت این بنا اعلام کرده‌اند. ولی متاسفانه همچنان کار ساخت و ساز این ساختمان ادامه دارد. از نهادی که همیشه در راه دفاع از سرزمین، مردم و حقوق آنها پیشقدم بوده است انتظار می‌رود که این بار نیز در برابر قانون و برای احقاق حقوق مردم پیشتاز بوده و برای احترام به حقوق عمومی، اقدام به توقف احداث و تخریب این سازه نماید.

در ادامه این مطلب آمده است: بنده نیز اگر جای این دوستان و همرزمان سابقم بودم نه تنها جلوی احداث این سازه غول‌آسا را می‌گرفتم، بلکه راهی هم برای بازدید همه مردم به عمارت تاریخی کلاه فرنگی باز می‌کردم.

موسویان: گمان نمی‌کنم هیچ طرفی میز مذاکره را ترک کند

حسین موسویان، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با بیان این که ایران و قدرت‌های طرف مذاکره هسته‌ای «نه به شکست مذاکرات فکر می‌کنند و نه به طرح جایگزین» گفت: گمان نمی‌کنم دو طرف، میز مذاکرات را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، موسویان در گفت‌وگو با فرانس 24 درباره احتمال حصول توافق در مذاکرات گفت: من خوشبین هستم. تا الان حدود 96-97 درصد متن نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته‌اند. گمان نمی‌کنم دوطرف میز مذاکره را ترک کنند در حالی که 97 درصد توافق را انجام داده‌اند. نهایت این که چند روز یا چند هفته مذاکرات را تمدید می‌کنند تا توافق، قطعی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
۰
۰
عزیز من آیا دیگه عزتی وجود داره؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها