نهمین روز از رقابت‌های المپیاد ورزشی دانشجویان جهان(یونیورسیاد) با کسب دو مدال طلا و یک برنز توسط تکواندوکاران کشورمان و رسیدن شمار مدال‌های طلای ایران به عدد شش همراه بود.
کد خبر: ۸۱۶۰۶۳

به گزارش جام‌جم، در ادامه این بازی‌ها که در گوانگجو چین در حال برگزاری است، دیروز در وزن 74- کیلوی تکواندو، احمد خسروفر در فینال لوئیس مایزرو از فرانسه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. نماینده وزن پنجم ایران که برای رسیدن به فینال حریفانی از مکزیک، کرواسی و تایلند را شکست داده بود، پس از کسب مدال طلا گفت: همه مسابقات برای من حساس بود. حریفان بسیار قدرتمندی در این رقابت‌ها داشتم و به لطف خدا توانستم مدال طلا را از آن خود کنم. هدف بزرگ من رسیدن به پیراهن تیم ملی و کسب مدال طلا در المپیک است که امیدوارم روزی به آن دست یابم.

دیروز در بخش تکواندوی بانوان نیز ایران یک مدال طلا کسب کرد. اکرم خدابنده در فینال وزن 73+ کیلو مقابل بیچنا کیم از کره‌جنوبی با نتیجه 9 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا رسید. خدابنده در این مسابقات ابتدا مقابل رقیبانی از تایوان و مراکش به برتری رسید و در نیمه‌نهایی هم 11 بر صفر حریف روس را شکست داد. او پس از کسب این مدال گفت: خوشحالم که بعد از باخت در مسابقات جهانی روسیه و گذراندن روزهای سخت امروز با مدال طلا همه این سختی‌ها و مشکلات جبران شد. پنج ماه بود که هیچ مدالی کسب نکرده بودم و این پنج ماه مثل پنج سال برایم گذشت، اما امروز ثابت کردیم که هیچ چیز از ورزشکاران خارجی و شرکت‌کننده در این مسابقات کم نداریم.

این دو مدال طلا در حالی کسب شد که در وزن 87+ تکواندوی مردان مهران عسگری با گذشتن از سد حریفانی از قبرس، فرانسه و رومانی به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله 9 بر 6 به حریف ازبک باخت تا به مدال برنز قناعت کند.

اولین برد فوتبال

دیروز رقابت‌های فوتبال و والیبال هم پیگیری شد و طی آن تیم فوتبال ایران پس از تساوی یک بر یک برابر تایوان در ضربات پنالتی این حریف را 4 بر 3 شکست داد تا به اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست یابد. با این پیروزی تیم ملی برای کسب مقام سیزدهم، دوشنبه 22 تیر به مصاف کانادا می‌رود.

تیم دانشجویان در مرحله گروهی این رقابت‌ها سه شکست پیاپی برابر ژاپن، مالزی و برزیل متحمل شد و در مرحله دوم نیز برابر اوکراین شکست خورد. فرزین کاروسیان، علی زهیری، هادی احمدی، علی احمدی، معین میرابی، محمد اوسانی‌کرد، عباس سبحانی، وحید نصرتی، سامان آقازمانی، محمد داوودی و کیانوش شجیع ترکیب تیم ملی ایران را در بازی با تایوان تشکیل دادند. فرشاد کرمی سرمربیگری تیم ملی را در این رقابت‌ها برعهده دارد.

تیم والیبال نیز با نتیجه 3 بر 2 به ژاپن باخت و در نهایت در رده پنجم بازی‌ها قرار گرفت.

در فینال مسابقه‌های پرتاب دیسک مردان هم محمود صمیمی، نماینده ایران به مصاف 13 پرتابگر دیگر رفت. صمیمی که مدال نقره بازی‌های دانشجویان جهان در سال 2009 را با رکورد 67/64 در کارنامه دارد با انجام سه خطا در سه پرتاب نخست خود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب در پایان دهمین روز این بازی‌ها کاروان ورزش دانشجویی ایران با شش طلا، دو نقره و شش برنز همچنان در رده نهم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند. در صدر جدول نیز کره‌جنوبی با 35 طلا، 26 نقره و 21 برنز، چین با 29 طلا، 16 نقره و 13 برنز و روسیه با 28 طلا، 33 نقره و 39 برنز همچنان در رده‌های اول تا سوم قرار دارند، ضمن این‌که ژاپن، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اوکراین در رده‌های چهارم تا هشتم ایستادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها